freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Δημοσκοπίσης πολιτικού περιεχομένου και τεχνικά προβλήματα.

User avatar
sceptic_st
Posts: 219
Joined: Wed May 07, 2014 10:57 am

Δημοσκοπίσης πολιτικού περιεχομένου και τεχνικά προβλήματα.

Postby sceptic_st » Sat Dec 09, 2017 2:33 pm

Αν παρατηρήσει κανείς στις περισσότερες δημοσκοπήσεις με πολιτικό περιεχόμενο ένα μεγάλο ποσοστό δεν δίνει απάντηση. Έτσι καταγράφεται σαν αναποφάσιστοι, δεν ξέρω ή δεν απαντώ. Πέρα όμως από το 30% που συνήθως δεν απαντά στα ερωτήματα, ένα τεράστιο ποσοστό δεν απαντά καθόλου. Απλά κλείνει το τηλέφωνο (σε αυτό το ποσοστό είμαι και εγώ).
Αν δεν έχεις τρόπο να σταθμίσεις την συμμετοχή των πολιτών που θα ψηφίσουν κάποιο κόμμα, στο δείγμα που κατεβάζει το ακουστικό, ακόμα και η πλέον καλο-οργανωμένη δημοσκόπηση είναι για εκτός πραγματικότητας δεν μετρά το απόλυτο τίποτα.

Αν υποθέσουμε ότι οι δημοσκόποι δεν ήταν κατευθυνόμενοι (από τα κόμματα ή κάποια ομάδα εξουσίας ή και από τα ίδια τα συμφέροντά τους) τα τελευταία χρόνια, τότε η επίδραση αυτού του ποσοστού έδωσε θεματικά λάθος αποτελέσματα.

Υπάρχει κάποιος λόγο να υποθέσουμε ότι σήμερα, οι πολίτες που στις ερχόμενες εκλογές θα ψηφίσουν κάποιο κόμμα ΚΑΙ ΔΕΝ αντιπροσωπεύονται καθόλου στο δείγμα, ΔΕΝ έχουν πλειοψηφικά κάποια ορισμένη προτίμηση, αλλά αντίθετα οι προτιμήσεις τους είναι ανάλογες με τις προτιμήσεις όσων απαντούν;

Δεν θα μπορούσε για παράδειγμα οι περισσότεροι που θα προτιμήσουν την νουδου, και να μην γουστάρουν να συμμετέχουν στις έρευνες των δημοσκοπήσεων;

Κάποιοι πολίτες που είναι απογοητευμένοι από τις επιλογές τους, αλλά θα τις επαναλάβουν γιατί δεν βρίσκουν καλύτερες, δεν είναι πιθανό να απέχουν πλήρως από μια δημοσκόπηση;
Ή πως θα υπολογίσεις την συμμετοχή στο δείγμα που κατεβάζει ακουστικό, των πολιτών που προτιμούν ένα κόμμα, αλλά σαν εργαζόμενοι αδυνατούν να πάρουν μέρος σε μια δημοσκόπηση;

Τα μεθοδολογικά αυτά προβλήματα ίσως λύνονται αν έχεις μια σειρά δημοσκοπήσεων που η αποδεδειγμένη συμπεριφορά των πολιτών σου επιτρέπει να σταθμίσεις τα δείγματα. Αν για παράδειγμα ξέραμε ότι οι ψηφοφόροι ενός κόμματος διαχρονικά υπο-αντιπροσωπεύονται στο δείγμα, μπορούσαμε να κάνουμε μια διόρθωση στα ποσοστά. Όταν όμως η πρακτικές των ψηφοφόρων είναι αρκετά ρευστές, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο.

Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε την πιθανότητα οι εταιρίες δημοσκοπήσεων να έχουν ορισμένη προτίμηση σε κάποια αποτελέσματα. Κάτι διόλου απίθανο μια και αν και ανταγωνιστικές, έχουν κοινά συμφέροντα ως προς τρίτους.
"........
Σε συνδυασμό με το ότι η διάρκεια μιας τέτοιας συνομιλίας μπορεί να φθάνει και τα 40 λεπτά και συνήθως τα άτομα που καλούνται,
μπορεί να έχουν κάποια δουλειά εκείνη την στιγμή, που δεν θέλουν να αφήσουν, μειώνει το ποσοστό των ατόμων που απαντούν τελικά στην έρευνα, σε μόλις 7%.
......."
http://okeanis.lib.puas.gr/xmlui/bitstr ... sequence=1



Return to “Πολιτική σκηνή της Ελλάδος”

cron