freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Macedonia or Makeodonia;

User avatar
Άτομο
Posts: 31
Joined: Sat Sep 24, 2016 9:46 am

Συνοπτικά η θέση της Ελλάδος μέχρι σήμερα στο θέμα της fyrom.

Postby Άτομο » Tue Feb 06, 2018 9:54 am

Το ιστορικό και οι θέσεις της Ελλάδος στο θέμα των σχέσεων με την fyrom, από το υπουργείο εξωτερικών, παρουσιάζονται στην σελίδα:
https://www.mfa.gr/to-zitima-tou-onomatos-tis-pgdm/

και η ενδιάμεση συμφωνία στα αγγλικά.
https://www.mfa.gr/images/docs/fyrom/in ... d_1995.pdf
Μια και τα αγγλικά μου δεν είναι σε αποδεκτό επίπεδο διαβάζω από Ελληνική σελίδα σχετικά με την ενδιάμεση συμφωνία
Το Άρθρο 11 εστίαζε στις σχέσεις της F.Y.R.O.M. με τους Διεθνείς και Πολυμερείς Οργανισμούς, ενώ η Ελλάδα αναλάμβανε την υποχρέωση να μην αντιταχθεί σε πιθανό αίτημα εισδοχής της γειτονικής χώρας, ως μέλος σε Δ.Ο. Παράλληλα η Ελλάδα αναγνώριζε την ανάγκη για οικονομική υποστήριξη της Π.Γ.Δ.Μ. από τους ανάλογους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.
http://mignatiou.com/2017/09/i-endiames ... -to-onoma/

Η ενδιάμεση συμφωνία είχε διάρκεια 7 ετών, μετά κάθε μέρος μπορούσε να αποσυρθεί μονομερώς. Δεν ξέρω αν έχει εκπέσει η ενδιάμεση συμφωνία, πάντως με βάση αυτή δεν μπορούμε να εμποδίσουμε την είσοδο της fyrom σε διεθνείς οργανισμούς με βέτο. Οπότε η ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι τους έχουμε στο χέρι, είναι ανακριβής.
Άλλωστε η Ελλάδα έχει ήδη καταδικαστική απόφαση στο διεθνές δικαστήριο της Χάγης (αρμόδιο για την τήρηση της ενδιάμεσης συμφωνίας), σχετικά με την προσφυγή για το βέτο μας στην ένταξη της fyrom στο νάτο.
http://www.naftemporiki.gr/story/312115 ... i-sumfonia
......
Με ψήφους 15 προς 1 το Δικαστήριο έκρινε ότι η Ελληνική Δημοκρατία ασκώντας βέτο στην εισδοχή της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, παραβίασε την υποχρέωσή της βάσει του άρθρου 11, παρ.1, της Ενδιάμεσης Συμφωνίας
.........
Πικάντικη λεπτομέρεια, η καταδικαστική απόφαση της Χάγης δεν αναφέρεται στην σελίδα του υπουργείου....



User avatar
nazi
Posts: 113
Joined: Tue Feb 11, 2014 4:56 pm

Σε ευχαριστούμε Μίκη.

Postby nazi » Tue Feb 06, 2018 12:03 pm

Αντιγράφω από την παραπομπή ένα μικρό μέρος.
https://www.thepressproject.gr/article/ ... Theodoraki
που και αυτό είναι απομαγνητοφώνηση από εκπομπή της εληνοφρένιας.
http://ellinofreneianet.gr/radio/radio- ... -2018.html
.....
.......
Ευχαριστώ γιατί μέσα από τις ολοζώντανες διηγήσεις του έμαθα την σύγχρονη ιστορία με τις διώξεις των πατριωτών, την αυθαιρεσία του παρακράτους, τον διχασμό του δεξιού κράτους, την παρανομία και την αντίσταση.
Χωρίς αυτόν δεν θα ήμουν αυτό που είμαι. Νομίζω κανείς μας δεν θα ήταν αυτό που είναι.

Από χτες τον ευχαριστώ και για κάποιους επιπλέον λόγους, που δεν είχα φανταστεί ποτέ.
Τον ευχαριστώ που μου έδειξε τι σημαίνει κατάντια. Πόσο εύκολα κατρακυλάς σε αυτήν όταν δεν έχεις ρίζες. Όχι όταν δεν έχεις παρελθόν, όταν δεν έχεις ρίζες βαθιές και γερές.
Πόσο απεχθές είναι να σε αγκαλιάζει το παπαδαριό, να σε χειροκροτεί το φασισταριό, να σε χρησιμοποιεί το δημοσιογραφικό αληταριό.
.....
...
Μια ποιο γενικευμένη προσέγγιση για το συλλαλητήριο πάλι στο press project. Και πάλι από εδώ κρατώ ένα πολύ μικρό μέρος.
https://www.thepressproject.gr/article/ ... iki-stigmi
.....
.........
https://www.thepressproject.gr/article/ ... iki-stigmi
Αν το συλλαλητήριο διέθετε ένα κεντρικό αίτημα, το αίτημα αυτό είναι παράλογο και ανεδαφικό. Ας γίνει το δημοψήφισμα, ας κερδίσει με ποσοστό 90% η επιδίωξη να μην περιέχεται ο όρος Μακεδονία στη σύνθετη ονομασία, θα έχουμε κάνει μια τρύπα στο νερό. Όσον αφορά τα «Η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική» καλύτερα να παραμείνουν ασχολίαστα. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίον το χαμόγελο των συμμετεχόντων θα παγώσει στα χείλη τους.
..........
....
Image



User avatar
nazi
Posts: 113
Joined: Tue Feb 11, 2014 4:56 pm

Νενηκήκαμεν

Postby nazi » Tue Feb 06, 2018 12:05 pm

Οι προσδοκίες των διαδηλωτών, σε μια προφητική εικόνα δικαιωμένες.
Sk;opia-1.jpg
Σημ. Το ορθογραφικό λάθος έγινε κατά λάθος, αλλά παρέμεινε συνειδητά.



User avatar
sceptic
Posts: 194
Joined: Wed May 07, 2014 10:57 am

hoax - συλλαλητήριο Θεσσαλονίκης

Postby sceptic » Mon Feb 12, 2018 10:43 am

Πολλά έχουν ακουστεί για τον αριθμό των πολιτών που πήραν μέρος στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Μια προσπάθεια να προσεγγιστεί αντικειμενικά το νούμερο έκαναν και τα ellinikahoaxes. Είναι μια σελίδα που έχει επισημάνει αρκετές φορές ψευδείς ειδήσεις και αστικούς μύθους. Αλλά νομίζω ότι μερικές φορές καταλήγει να υπερεκτιμήσει τις δυνατότητές της, να ελέγξει ένα θέμα και να εκφράσει μια αξιόπιστη άποψη. Έτσι νομίζω πως κάνει και εδώ.

Η σελίδα σχετικά είναι η http://ellinikahoaxes.gr/2018/01/23/syl ... ssalonikh/
Εκεί διαβάζοντάς την με εντυπωσίασε η εκτίμηση για 4,5 άτομα ανά τετραγωνικό μέτρο στον πυρήνα της συγκέντρωσης. Νομίζω ότι είναι υπερβολικό νούμερο για συγκέντρωση πολιτικού περιεχομένου. Για όρθιους σε λεωφορείο σε συνωστισμό ναι, αλλά σε μια πολιτική συγκέντρωση δύσκολα να ανεχθούν τόσο στενή επαφή οι πολίτες. Οπότε παρατήρησα ποιο προσεκτικά την συλλογιστική που χρησιμοποίησαν.

Χρησιμοποίησαν την ποιο κάτω φωτογραφία
Image
Μέτρησαν κεφάλια και με βάση την βάση του αγάλματος του Μεγαλέξανδρου, υπολόγισαν πυκνότητα. Την συλλογιστική θα την βρείτε στην σελίδα παραπομπής ποιο πάνω. Με μια πρώτη ματιά μοιάζει σωστό, αλλά ας το δούμε ποιο προσεκτικά.

Αρχικά γράφουν ότι η βάση είναι περίπου 18τ.μ. (Υποθέτω ότι την εκτίμησαν σε 6*3 μέτρα). Με το περίπου όμως δεν κάνουμε και πολύ καλή δουλειά γιατί τα όποια σφάλματα οδηγούν σε μεγαλύτερες ανοχές λαθών στις εκτιμήσεις. Αλλά ας δεχθούμε ότι πρόκειται για 18τ.μ. Το δεύτερο που με απασχόλησε είναι πως στο καλό πέτυχαν τόσο "στρογγυλούς" αριθμούς. 70,80,85,100. Γενικά όταν βλέπουμε στρογγυλούς αριθμούς σε μετρήσεις είμαστε κάπως υποψιασμένοι. Αν κάποιος δεν βαριέται ας μετρήσει λοιπόν τα σημάδια που έχουν βάλει. Μια ακόμα επιφύλλαξη έχω για το αν η ανάλυση της εικόνας επιτρέπει να μετρήσουμε σωστά τα κεφάλια, ενδεχομένως όμως οι φίλοι μας τα Hoaxs να είχαν καλύτερη ανάλυση από αυτή που ανέβασαν στην ιστοσελίδα τους. Πάμε πάρα κάτω που αρχίζουν τα δύσκολα.

Στην εικόνα βλέπω ότι φτιάχνουν ένα πλαίσιο με βάση το ΠΑΝΟ μέρος της βάσης του αγάλματος. Όμως εδώ έχουμε ένα σοβαρό πρόβλημα. Την προοπτική.
Ας δούμε την ποιο κάτω εικόνα. Η το παραλληλεπίπεδο στο δεξιό μέρος έχει πολύ διαφορετική μορφή από αυτό στα αριστερά. Και αυτό οφείλεται στην προοπτική. Σχηματικά τα μέρη δηλαδή του αντικειμένου που βρίσκονται κοντύτερα προς τον παρατηρητή, όταν προβάλλονται σε δύο διαστάσεις εμφανίζονται μεγαλύτερα από αυτά που είναι μακρύτερα.
640px-Perspective-foreshortening.svg.png
Για τον λόγο αυτό οι φωτογραφίες με σχετικά ευρυ-γώνιους φακούς ή έστω και νορμάλ, σε κοντινές λήψεις πορτρέτων εμφανίζουν δυσάρεστα μεγάλες μύτες.... Για να αποφύγουν το πρόβλημα οι φωτογράφοι χρησιμοποιούν ελαφρούς τηλεφακούς. Έτσι αν είχαμε μια λήψη από αρκετά μακριά, η διαφορά θα ελαχιστοποιήτο και δεν θα μας απασχολούσε. Δυστυχώς η λήψη είναι αρκετά κοντινή, πιθανά με σχετικά ευρυγώνιο φακό. Αυτό αποδεικνύεται παρατηρώντας την διαφορά κλίσης στην εξωτερική και εσωτερική κάθετη της βάσης του αγάλματος, αλλά και στο πως διαφοροποιούνται οι σιλουέτες των ανθρώπων όσο πάμε προς τα άκρα της εικόνας. Το ύψος της βάσης του αγάλματος βρήκα πως είναι κάπου 5 μέτρα. Σωστό λάθος, δεν ξέρω, και δεν θα πάω να το μετρήσω στην Θεσσαλονίκη. Πάντως εμφανώς είναι αρκετά ψηλότερο από τους ανθρώπους γύρω του. Άρα το πλαίσιό μας θα πρέπει να είναι στο ύψος τους, για να χρησιμοποιηθεί σαν βάση μέτρησης των 18τ.μ.
Πως θα ήταν αυτό; Δοκίμασα να φτιάξω ένα τέτοιο, αλλά αμφιβάλω αν το πέτυχα.
Είναι το παραλληλόγραμμο 2 στην πιο κάτω εικόνα συγκριτικά με το παραλληλόγραμμο 1 που χρησιμοποίησαν.
Πάντως σίγουρα το ορθό να θα πρέπει να είναι κάπως μικρότερο από αυτό που χρησιμοποίησαν τα ellinikahoaxes. Άρα χρησιμοποιώντας μεγαλύτερο πλαίσιο, συμπεριέλαβαν περισσότερους πολίτες από όσους έπρεπε στην μέτρηση.
18012211-1b.jpg
Last edited by sceptic on Mon Feb 12, 2018 12:15 pm, edited 1 time in total.



User avatar
sceptic
Posts: 194
Joined: Wed May 07, 2014 10:57 am

hoax - συλλαλητήριο Θεσσαλονίκης (2)

Postby sceptic » Mon Feb 12, 2018 12:14 pm

Το δεύτερο που με απασχόλησε είναι η επιλογή των παραλληλόγραμμων στην εικόνα. Χρησιμοποίησαν τα παραλληλόγραμμα 6,7,8,10 με την αρίθμησή μου. Γιατί;
Σημειώνω ότι χρησιμοποίησα παραλληλόγραμμα ίδια σε διαστάσεις με αυτά που χρησιμοποίησαν τα ellinikahoaxes. Είναι αρκετά κοντά στο κέντρο της εικόνας και σε μικρή απόσταση από την βάση του αγάλματος. Σωστά. Αλλά γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε τα παραλληλόγραμμα 4 και 5; Μα αυτά δεν έχουν ανθρώπους θα πει κάποιος βιαστικά. Ακριβώς, αλλά αυτό δεν τα βγάζει έξω από την περιοχή που γίνεται η αξιολόγηση. Ούτε το πλαίσιο 12 θα πρέπει να αγνοηθεί μια και είναι στην περιοχή και εμφανίζει αρκετά μικρότερη πυκνότητα. Άρα είτε θα πρέπει να μειώσουμε αισθητά τον μέσο όρο, είτε θα πρέπει να εξηγήσουμε πως και γιατί επιλέξαμε τα συγκεκριμένα πλαίσια σαν αντιπροσωπευτικά της πυκνότητας.

Να σημειώσουμε εδώ ότι τα πλαίσια, ακόμα και αν τα φτιάξουμε με βάση το ύψος των πολιτών, δεν είναι σωστά. Η άτιμη η προοπτική βλέπετε. Υποθέτοντας ότι το drone "κοιτούσε" κάθετα προς το έδαφος, κάθε πλαίσιο που απέχει από το κέντρο της εικόνας, (η πράσινη τελεία) χρειάζεται διόρθωση. Η απαιτούμενη διόρθωση θα οδηγούσε σε κάπως μεγαλύτερο μέγεθος το πλαίσιο 7 και κάπως μικρότερο το πλαίσιο 12. Το θέμα των μετρήσεων επιφανειών με χρήση drone, με μια πρόχειρη αναζήτηση που έκανα, έχει αρκετό ενδιαφέρον και απαιτεί χρόνο και προσπάθεια που δεν σκοπεύω να διαθέσω.
Έχω αφήσει έξω το θέμα ενδεχόμενης παραμόρφωσης του φακού του drone λόγο κατασκευαστικών ατελειών. Ήδη έχουμε μπει σε δυσεπίλυτους υπολογισμούς...

Πόση λοιπόν είναι η πυκνότητα. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη με τα δεδομένα που χρησιμοποιεί η σελίδα. Νομίζω πάντως ότι οι παραδοχές που οδήγησαν σε 4,5 ανά τετραγωνικό μέτρο, είναι υπερβολικά αισιόδοξες.

Πιο ρεαλιστικές μοιάζουν οι εκτιμήσεις ενός τοπογράφου που παρουσιάστηκε στην τηλεόραση του ANT1.
2 με 3 άτομα ανά τετραγωνικό στον πυρήνα της εκδήλωσης. Αν και αυτό μου μοιάζει κάπως αισιόδοξο μια και η περιοχή δεν είναι καθαρή, αλλά έχει εμπόδια όπως δένδρα, ενώ η ίδια η διοργάνωση δημιούργησε κάποιες, κάπως κενές, περιοχές δεν είναι και απίθανο. Οπότε το 280.000 με 400.000 ίσως να είναι κοντά στην πραγματικότητα. (Για τα άλλα 150.000 τετραγωνικά, έξω από τον πυρήνα, που κάλυπτε η συγκέντρωση κρατάω πολύ μεγάλη επιφύλαξη για την πυκνότητα, οπότε πιο πιθανό βλέπω το κάτω νούμερο.)
https://www.youtube.com/watch?v=BZiSTtozf7I
Και για το βίντεο τα ellinikahoaxes σημειώνουν:
"Επιβεβαίωση της έρευνας μας, από το Γ. Γ. Συλλόγου τοπογράφων Β. Ελλάδας"
Βέβαια θα αναρωτηθεί κανείς γιατί τα ellinikahoaxes θεωρούν πως ο τοπογράφος συμφωνεί με αυτούς, την στιγμή που δίνει για τον πυρήνα 2 έως 3 άτομα, ενώ αυτοί 4,5.

Μένει αναπάντητο το ερώτημα, πως η αστυνομία κατέληξε σε 90.000 κόσμο. Να έκανε το χατήρι του Τσίπρα, δύσκολο το βλέπω. Να έκανε λάθος στις μετρήσεις, και αυτό υπερβολικό. Να έχει κανόνα να κονταίνει τις διαδηλώσεις των πολιτών, ίσως ποιο πιθανό. Αλλά μάλλον δεν θα μάθουμε αν κάποιος από μέσα δεν μας εξηγήσει το πως έγινε η εκτίμηση.



User avatar
Άτομο
Posts: 31
Joined: Sat Sep 24, 2016 9:46 am

Re: Macedonia or Makeodonia;

Postby Άτομο » Mon Feb 12, 2018 6:55 pm

Μια και μιλάμε για Μακεδονία και για τον Μεγαλέξανδρο, θα ήταν σκόπιμη μια παρενθετική αναφορά στον Πλούταρχο και σε ένα κείμενο σχετικά με τον Αλέξανδρο.
Ο Πλούταρχος λοιπόν γράφει:
PLUTARQUE
OEUVRES MORALES
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΤΥΧΗΣ Η ΑΡΕΤΗΣ ΛΟΓΟΣ Αʹ
...........
.......
VI.
καὶ μὴν ἡ πολὺ θαυμαζομένη πολιτεία τοῦ τὴν Στωικῶν αἵρεσιν καταβαλομένου Ζήνωνος εἰς ἓν τοῦτο συντείνει κεφάλαιον, ἵνα μὴ κατὰ πόλεις μηδὲ δήμους οἰκῶμεν ἰδίοις ἕκαστοι διωρισμένοι δικαίοις, ἀλλὰ πάντας ἀνθρώπους ἡγώμεθα δημότας καὶ πολίτας, εἷς δὲ βίος ᾖ καὶ κόσμος, ὥσπερ ἀγέλης συννόμου νόμῳ κοινῷ συντρεφομένης. Τοῦτο Ζήνων μὲν ἔγραψεν ὥσπερ ὄναρ ἢ εἴδωλον εὐνομίας φιλοσόφου καὶ πολιτείας ἀνατυπωσάμενος, Ἀλέξανδρος δὲ τῷ λόγῳ τὸ ἔργον παρέσχεν.

Οὐ γάρ, ὡς Ἀριστοτέλης συνεβούλευεν αὐτῷ, τοῖς μὲν Ἕλλησιν ἡγεμονικῶς τοῖς δὲ βαρβάροις δεσποτικῶς χρώμενος, καὶ τῶν μὲν ὡς φίλων καὶ οἰκείων ἐπιμελόμενος τοῖς δ´ ὡς ζῴοις ἢ φυτοῖς προσφερόμενος, πολέμων πολλῶν καὶ φυγῶν ἐνέπλησε καὶ στάσεων ὑπούλων τὴν ἡγεμονίαν, ἀλλὰ κοινὸς ἥκειν θεόθεν ἁρμοστὴς καὶ διαλλακτὴς τῶν ὅλων νομίζων, οὓς τῷ λόγῳ μὴ συνῆγε τοῖς ὅπλοις βιαζόμενος καὶ εἰς ταὐτὸ συνενεγκὼν τὰ πανταχόθεν, ὥσπερ ἐν κρατῆρι φιλοτησίῳ μίξας τοὺς βίους καὶ τὰ ἤθη καὶ τοὺς γάμους καὶ τὰς διαίτας, πατρίδα μὲν τὴν οἰκουμένην προσέταξεν ἡγεῖσθαι πάντας, ἀκρόπολιν δὲ καὶ φρουρὰν τὸ στρατόπεδον, συγγενεῖς δὲ τοὺς ἀγαθούς, ἀλλοφύλους δὲ τοὺς πονηρούς· τὸ δ´ Ἑλληνικὸν καὶ βαρβαρικὸν μὴ χλαμύδι μηδὲ πέλτῃ μηδ´ ἀκινάκῃ μηδὲ κάνδυι διορίζειν, ἀλλὰ τὸ μὲν Ἑλληνικὸν ἀρετῇ τὸ δὲ βαρβαρικὸν κακίᾳ τεκμαίρεσθαι, κοινὰς δ´ ἐσθῆτας ἡγεῖσθαι καὶ τραπέζας καὶ γάμους καὶ διαίτας, δι´ αἵματος καὶ τέκνων ἀνακεραννυμένους.
...........
........
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D6

η δε μετάφραση του κειμένου από τις εκδόσεις Ζήτρος:
6. Εκείνο πάλι το πολύ θαυμαζόμενο πολίτευμα του Ζήνωνα, που υπερασπίζεται την επιλογή των Στωικών, συντείνει σ’ αυτόν τον κεφαλαιώδη στόχο, να μην κατοικούμε δηλαδή κατά πόλεις και δήμους διοικούμενοι ο καθένας με ξεχωριστούς νόμους, αλλά να θεωρούμε όλους τους ανθρώπους δημότες και πολίτες (μιας πόλης), και να υπάρχει ένας τρόπος ζωής και μια τάξη, όπως ένα κοπάδι πειθαρχημένο που ζει με κοινές συνήθειες. Αυτό ο Ζήνωνας το περιέγραψε σαν αποτύπωση ονείρου ή ειδώλου φιλοσοφικής ευνομίας και διακυβέρνησης, αλλά ο Αλέξανδρος υλοποίησε με πράξη τη
θεωρία. Γιατί δε γέμισε την (απέραντη) επικράτειά του με πολλούς πολέμους και εξορίες και ύπουλες στάσεις (εξεγέρσεις) αντιμετωπίζοντας τους Έλληνες ως ηγέτης και τους βαρβάρους ως κατακτητής, όπως τον είχε συμβουλεύσει ο Αριστοτέλης, και φροντίζοντας τους πρώτους ως φίλους και συγγενείς και τους δεύτερους ως ζώα ή φυτά, αλλά πιστεύοντας ότι είχε αποσταλεί από το θεό ως κοινός κυβερνήτης και συμφιλιωτής όλων, εξαναγκάζοντας με τα όπλα όσους δεν έπειθε με το λόγο και συνενώνοντας σε ένα τα πάντα, αναμειγνύοντας τον τρόπο ζωής και τα ήθη και τους γάμους και τις συνήθειες, όπως σε κρατήρα αγάπης, καθόρισε όλοι να θεωρούν ως πατρίδα την οικουμένη και ως ακρόπολη και φρουρά το στρατόπεδο και ως συγγενείς τους ενάρετους και ως αλλόφυλους τους κακούς· και τον Έλληνα ή το βάρβαρο να μην τον προσδιορίζει η χλαμύδα ή η ασπίδα, ούτε το περσικό μαχαίρι ή το ένδυμα, αλλά να συμπεραίνουν ότι κάποιος είναι Έλληνας από την αρετή του και βάρβαρος από την κακία του, και αν έχουν συν-αντίληψη για τα ενδύματα και τα φαγητά και τους γάμους και τον τρόπο ζωής, συνενούμενοι με συγγένεια αίματος και με παιδιά.
Οι σελίδες σκαναρισμένες από τις εκδόσεις Ζήτρος για όποιον θέλει από το pdf του βιβλίου https://www.slideshare.net/MANOSB/ss-11769143
Αλλά θα πρότεινα να μην περιοριστείτε στο κείμενο της παραγράφου αυτής, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον συνολικά κείμενο, αν και κάπως δύσπεπτο για εθνικιστές της κακιάς ώρας. Νομίζω μάλιστα ότι το κείμενο του Πλούταρχου είναι αρκετό για να συνθέσει "ποιητική αδεία", ο Ζαλοκώστας τον υποτιθέμενο όρκο του Μ. Αλέξανδρου.

Με βάση αυτό το κείμενο, πολύ θα ήθελα να εξηγήσει κάποιος γιατί αρνείται το όνομα Μακεδόνες στους γείτονες και γιατί το διεκδικεί για τον εαυτό του.



User avatar
caprica
Posts: 155
Joined: Sat Feb 15, 2014 9:06 pm

Η μητρική γλώσσα των κατοίκων του ελληνικού τμήματος της Μακεδονίας

Postby caprica » Fri Apr 13, 2018 9:54 am

Μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους, και την προσάρτηση της Μακεδονίας τέθηκε το ζήτημα της εθνολογικής σύστασης των κατοίκων της, ως προς γλώσσα, θρησκεία, αλλά και εθνική συνείδηση. Σε αυτό επέδρασε και η "ανταλλαγή πληθυσμών" με την Τουρκία αλλά και η μεταφορά προσφύγων στην περιοχή.
Η κυρίαρχη άποψη μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, είναι ότι το σύνολο των κατοίκων της περιοχής ήταν Ελληνόφωνοι και χριστιανοί ορθόδοξοι, που είτε είχαν ήδη Ελληνική εθνική συνείδηση, είτε την απέκτησαν ταχύτατα, με την απελευθέρωση από τον βάρβαρο κατακτητή.

Το ποιο κάτω κείμενο στην παραπομπή αμφισβητεί έντονα το συγκεκριμένο αφήγημα. Και πιθανά έχει δίκιο. Η δημιουργία "εθνικών κρατών" είναι σχετικά πρόσφατο φαινόμενο της ιστορίας και δεν είναι πολύ πιθανό να έγινε απρόσκοπτα καθώς με την χάραξη των συνόρων, κοινωνικές ομάδες που συμβοιούσαν σε κοντινές περιοχές βρέθηκαν υποχρεωμένες να αποκτήσουν εθνική συνείδηση, θέλοντας και μη.

Βέβαια το γεγονός σε όποιον βαθμό και να έγινε, ανήκει στις μελανές σελίδες κάθε "έθνους - κράτους", έτσι και του Ελληνικού. Όμως έγινε και η ενσωμάτωση σε μια εθνότητα φαίνεται ότι λειτούργησε αρκετά καλά, με αποτέλεσμα στην πράξη, σήμερα να έχουμε ένα σχετικά ομοιογενές σύνολο πολιτών, ως προς θρησκεία και γλώσσα, αλλά και γενικότερα εκπαίδευση και εθνικό μύθο. Σημ. προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η σύσταση της εθνικής συνείδησης απαιτεί ένα εθνικό μύθο, που θα ωραιοποιεί τους δικούς μας και θα μειώνει τους ξένους.
Όμως αν και θεωρώ καλό να υπάρχει εθνική συνείδηση στο σύνολο των πολιτών ενός κράτους, θα ήθελα ο εθνικός μύθος να αντιμετωπίζεται με περισσότερο κριτική διάθεση. Δεν είναι κακό να έχουμε ρίγη συγκίνησης για τον "χορό του Ζαλόγγου", αν είμαστε και ανοιχτοί το να δεχθούμε πως μπορεί και να μην είναι γεγονός. Μοιάζει με αντίφαση αυτό που γράφω, αλλά αυτή την "αντίφαση" την έχω βιώσει και δεν βλέπω τον λόγο να την θεωρώ προβληματική.

http://www.theseis.com/index.php?option ... &Itemid=29
Η μητρική γλώσσα των κατοίκων του ελληνικού τμήματος της Μακεδονίας πριν και μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών
του Δημήτρη Λιθοξόου

Το θέμα της εργασίας αυτής αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο όχι μόνο για την κατανόηση του μακεδονικού ζητήματος (του τόσο «ανύπαρκτου» ώστε μέσα σε ένα χρόνο γέμισε η χώρα μακεδονολόγους) αλλά και ως παράδειγμα για τη διάσταση που υπάρχει ανάμεσα στα ιστορικά γεγονότα και την ιδεολογική λειτουργία της «εθνικής ιστορίας». Την αποκάλυψη δηλαδή των χαλκευμένων πληροφοριών που ως αναπόσπαστα κομμάτια του παζλ, μαζί με τις ιδεολογικές ψηφίδες, συγκροτούν τον εθνικό μύθο που διδάσκει, εμπνέει και οδηγεί το «γένος».

Η έρευνα που ακολουθεί και αποτελεί το επόμενο βήμα των δύο δημοσιευμάτων μου για το μακεδονικό ζήτημα1, στηρίζεται σε μια ευρύτερη ανέκδοτη δουλειά.

Εκείνο που θέλω να δείξω εδώ είναι πως όλες οι επίσημες απογραφές πληθυσμού του ελληνικού κράτους για τη μητρική γλώσσα των κατοίκων του είναι προκατασκευασμένες και γεμάτες χοντρά ψέματα. Πολιτικές σκοπιμότητες, λόγοι εσωτερικής ασφάλειας, διπλωματικών ελιγμών στο εξωτερικό και προπαγανδιστικές ανάγκες για τη διαμόρφωση του εθνικού φρονήματος του λαού, υποχρέωσαν την στατιστική υπηρεσία να κατασκευάσει το αποδεικτικό υλικό που θα θεμελίωνε την άποψη ότι στον τόπο αυτό κατοικούσε ένας πληθυσμός στην συντριπτική πλειοψηφία ελληνόφωνος2.
............
.....
..
Το ελληνικό κράτος και οι εκπρόσωποι του μπορούν να ψελίζουν σήμερα για «δίγλωσσα φαντάσματα», αλλά σε αυτόν το τόπο δεν είναι όλοι θύματα της προπαγάνδας. Μία έρευνα για τη μητρική γλώσσα των κατοίκων όλων των χωριών της χώρας, θα έδινε μια εικόνα εντελώς διαφορετική από αυτήν πού ο ελληνικός εθνικός μύθος παρουσιάζει. Οι ιστορικές πηγές μπορούν να αποκαλύψουν τα μυστικά τους στον ερευνητή που δεν είναι δέσμιος ιδεολογιών και συμφερόντων.




Return to “Πολιτική σκηνή της Ελλάδος”

cron