freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρηματία.

User avatar
orestis_ts
Posts: 428
Joined: Fri Jun 27, 2014 11:11 am

Ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρηματία.

Postby orestis_ts » Mon Dec 19, 2016 1:42 pm

"Χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, φίλα το".
Στον επιχειρηματικό κόσμο αυτό το ρητό γίνεται,
"με το χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, έλα σε συμφωνία."

Συχνά ακούμε πως ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρηματία είναι το κράτος με τις απαγορεύσεις και την φορολογία.
Τρίχες.
Ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρηματία είναι ο ανταγωνισμός.
Image
Last edited by orestis_ts on Mon Dec 19, 2016 1:51 pm, edited 1 time in total.



User avatar
orestis_ts
Posts: 428
Joined: Fri Jun 27, 2014 11:11 am

Re: Ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρηματία.

Postby orestis_ts » Mon Dec 19, 2016 1:48 pm

Image
Ο ανταγωνισμός από την φύση του ωθεί το περιθώριο κέρδους προς τα κάτω. Κάτι που λειτουργεί σαν όφελος του καταναλωτή. Λογικό είναι λοιπόν να μην τον γουστάρει ο επιχειρηματίας. Και να ήταν μόνο αυτό;!
Αν υπάρχουν δύο ισότιμοι ανταγωνιστές τα κέρδη τους μειώνονται με το καλημέρα στο 50%. Αν είναι δέκα πάνε στο 10%, αν είναι 20 στο 5%, αν δε ο ένας είναι πιο ισχυρός, οι υπόλοιποι πάνε για βρούβες....
Κανένα κράτος, δεν απειλεί σε τέτοιο βαθμό τον επιχειρηματία, όσο τον απειλεί ο ανταγωνισμός.

Συμπερασματικά όλοι οι επιχειρηματίες μισούν θανάσιμα την ελεύθερη αγορά που προϋποθέτει πολλούς παραγωγούς να προσφέρουν το ίδιο προϊόν ή έστω παραπλήσια προϊόντα. Και φυσικά κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να εξαλείψουν τον ανταγωνισμό, οραματιζόμενοι μια "ελεύθερη αγορά" που στον τομέα τους θα έχουν ελάχιστους ή και καθόλου ανταγωνιστές.

Βέβαια κάτι τέτοιο, απαγορεύεται στα δυτικά κράτη που υποτίθεται ότι προστατεύουν τον ανταγωνισμό. Για αυτό και οι επιχειρήσεις συχνά μηχανεύονται μεθόδους για να ξεπεράσουν τις απαγορεύσεις.
Και οι πετυχημένοι επιχειρηματίες είναι πολυμήχανοι στην αναζήτησή τους αυτή, άλλωστε ακόμα και οι καθυστερημένοι μπορούν να εφαρμόσουν μερικές απλές τεχνικές.

Θα αναφέρω δύο που έτυχε να μάθω από φίλους.
Η πρώτη περίπτωση ήταν ένας φίλος που πήγε να ανοίξει αγροτική επιχείρηση σε μια κωμόπολη της Ελλάδος. Με το έστησε το μαγαζί, έσκασε μύτη ο ένας και μοναδικός του ανταγωνιστής στην περιοχή.
-Καλημέρα.
-Καλημέρα.
-Κοίτα φίλε, θα πρέπει να συμφωνήσουμε εσύ και εγώ, να πάρει ο καθένας μας ένα κυρίως κομμάτι προϊόντων, και στα υπόλοιπα που θα έχουμε κοινά, να κρατάμε τιμές. Άντε και για τα μάτια του κόσμου θα έχουμε ο καθένας και πέντε πράγματα προσφορά.
-....
- Τι δεν κατάλαβες; Δεν φαντάζομαι να θες να πλουτίσουμε τους αγρότες....
Είναι εντυπωσιακό πως μερικοί φαντάζονται ότι αυτό το αλισβερίσι είναι απίθανο να συμβεί, την στιγμή που περιγράφει το αμοιβαίο όφελος των επιχειρήσεων, σε μια ολιγοπωλιακή αγορά.

Το δεύτερο παράδειγμα είναι από ένα φίλο που ήταν υπεύθυνος μιας αλυσίδας καταστημάτων. Ένας λοιπόν μαγαζάτορας πήγαινε με τα χίλια, γιατί είχε ένα καλό πόστο χωρίς ανταγωνισμό. Ο γιός του κάθονταν στο μαγαζί και τα έξυνε, μια και είχαν υπαλλήλους.
Ο μαγαζάτορας έβλεπε μπροστά. Ζήτησε λοιπόν συμβουλή από τον φίλο μου, πως να διασφαλίσει ότι δεν θα του κατσικωθεί κανένας ανταγωνιστής. Είναι απλό του εξήγησε ο φίλος. Άνοιξε ένα μαγαζί δυο στενά πιο κάτω στο γιο σου και για φροντίστε να φαίνεστε στα μαχαίρια.
Θα τσιμπίσετε κάτι ακόμα από πελατεία και ο επίδοξος ανταγωνιστής θα έχει να αντιμετωπίσει δύο μαγαζιά με ήδη διαμορφωμένη πελατεία για να μπει στην αγορά, ενώ εσείς θα έχετε τις ίδιες καλές τιμές από τους προμηθευτές και την ίδια τεχνική υποστήριξη. Το έκανε και του βγήκε μια χαρά.
Το "κλείδωμα" της αγοράς ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες να μπει κάποιος άλλος μέσα, ή να του αυξάνεται τεχνητά το κόστος εισαγωγής είναι μια συνηθισμένη τακτική αντιμετώπισης του ανταγωνισμού. Μερικές φορές έχει κόστος για τον επιχειρηματία, αλλά τα μακροπρόθεσμα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα.




Return to “Οικονομία”

cron