freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Ένας αγνωστικιστής μιλά με τον Χριστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Για την κόλαση

Postby osho_st » Fri Nov 07, 2014 11:18 am

α. Θεέ υπάρχει κόλαση;
Θ. Φυσικά είναι ένα πολύ in μπαράκι στα Εξάρχεια. Δεν είναι ακριβώς το στυλ σου, αλλά ένα ποτό σε παίρνει να το....
α. Κόψε την πλάκα, ξέρεις για ποια κόλαση μιλάω.
Θ. Α! αυτή την κόλαση λες...
α. Ναι.
Θ. Να σε ρωτήσω κάτι, υπάρχει κανένας άνθρωπος που να αγαπάς πολύ, με την συνήθη έννοια της αγάπης και όχι τα δικά μας τα σπέσιαλ;
α. Αναφέρεσαι στην ταύτιση που συνήθως αποκαλούμε αγάπη. Ναι, ίσως δεν είμαι το ποιο χαρακτηριστικό δείγμα αγαπησιάρη, μια και όπως λες είμαι πολύ αναλυτικός, αλλά ναι. Το έχω το κοληματάκι μου.
Θ. Πως θα έννοιωθες αν σου έλεγα ότι εσύ θα πας παράδεισο και η "αγάπη" σου κόλαση;
α. Φυσικά και θα τα έπαιρνα στο κρανίο και θα διαμαρτυρόμουν.
Θ. Όντως, φυσικά αυτό θα έκανες. Και δεν διακρίνεσαι για την πραγματική αγάπη, αλλά μόνο για κάτι ψιλοταυτισούλες. Σκέψου τώρα να είχες κανένα γερό κόλημα, ή να βίωνες την πραγματική αγάπη για τον συνάνθρωπό σου, μην πω για το σύμπαν. Τι θα έκανες έτσι και σε έστελνα στον παράδεισο;
α. Επανάσταση.....!
Θ. Ακριβώς, κανένας που νιώθει πραγματικά αγάπη για τον πλησίον του δεν θα αποδέχονταν να περνάει αυτός κοτσάνι στον παράδεισο και να βασανίζονται οι συνάνθρωποι του αιώνια στην κόλαση. Θα μου τον κατέστρεφαν τον παράδεισο, κανείς που θα τον άξιζε, δεν θα δέχονταν την διάκριση. Κόλαση θα τον κάνανε με τις μολότωφ.
α. Οκ καταλαβαίνω το νόημα σου, αλλά εσύ δεν θα ήθελες να τιμωρηθούν οι κακοί; Δεν θα ήθελες να χτίσεις μια κόλαση για αυτούς έστω και μικρότερης διάρκειας.
Θ. Τελευταία χάνεις κάτι στροφές.... Πως σου πέρασε από το μυαλό ότι είναι δυνατό να εξανίστανται οι αγαθοί άνθρωποι και οι άγιοι με την τιμωρία και να μην εξανίσταμαι πρώτος εγώ, ακόμα και για μια μικρή χρονική διάρκεια τιμωρίας. Δεν είμαι υπέρ της τιμωρίας του κακού, (βέβαια πρέπει να δούμε και τι είναι κακό), αλλά μου αρκεί να κατανοήσει κανείς το λάθος του. Και δεν θα το κατανοήσει κανείς με την τιμωρία. Με την τιμωρία ελέγχεις, δεν νουθετείς.
α. Μάλιστα, κατάλαβα. Αλλά όλες οι ιστορίες με τους σατανάδες και τις κολάσεις γιατί;
Θ. Παρανόηση, προσπάθεια ελέγχου, άγνοια, ανθρωπομορφισμός. Διάλεξε και πάρε. Πάντως καμιά σχέση με μένα.

α. Θεέ, ο παράδεισος υπάρχει;


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Τι να ψηφίσω;

Postby osho_st » Mon Jan 11, 2016 9:15 pm

α. Θεέ τι πρέπει να ψηφίσω στις εκλογές
Θ. Έχεις καθορίσει το κριτήριο επιλογής σου; Αν ναι υποθέτω ότι δεν είναι δύσκολο να επιλέξεις.
α. Μα δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί στο μέλλον η επιλογή μου.
Θ. Κανείς δεν ξέρει. Αυτό είναι κοινό πρόβλημα για όλους.
α. Εσύ όμως ξέρεις. Οπότε για πες μου.
Θ. Θυμάσαι κάτι περί ελευθερίας που σου έλεγα ότι έχω αφήσει στο σύμπαν, έτσι ώστε να εξελίσσεται και να αναπτύσσει ελεύθερη βούληση;
α. Εντάξει, το ξέρω. Αλλά μια εικόνα έχεις για το μεσοπρόθεσμο καλό και κακό.
Θ. Ναι κάτι έχω.
α. Θα μου πεις ή είναι μυστικό;
Θ. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι, οτιδήποτε και να ψηφίσεις και οτιδήποτε και να βγει θα απογοητευτείς, μια και ξέρω ότι θέλεις πολλά.
α. Μα γιατί είσαι τόσο απαισιόδοξος.
Θ. Απλά η ανθρώπινη φύση είναι έτσι. Ζητάς πολλά και δεν ικανοποιείσαι με ότι θετικό συμβαίνει γιατί θες πολύ περισσότερα. Από την άλλη πλευρά, την στιγμή που δεν σας διακρίνει η αγάπη, η κατανόηση, παρά μόνο λίγη γνώση, καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να βελτιώσει ριζικά την ζωή σας.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Ελεύθερη αγορά ή κομμουνισμός;

Postby osho_st » Mon Jan 11, 2016 9:18 pm

α. Οκ το κατάλαβα, ότι και να ψηφίσω, δεν θα πάει και πολύ καλά. Αλλά τουλάχιστον πές μου αν θεωρείς ότι ο κομμουνισμός ή η ελεύθερη αγορά είναι καλύτερη προσέγγιση για την ανθρωπότητα.
Θ. Νομίζω ότι το είχαμε συζητήσει λίγο ποιο παλιά;
α. Ναι αλλά θέλω μια επανάληψη, αν δεν σε πειράζει, γιατί έχω μπλέξει σε κάποιες συζητήσεις και νιώθω κάπως μπερδεμένος.
Θ. Δεν με πειράζει, δικός σου είναι ο χρόνος. Δεν νομίζω όμως ότι θα σε βοηθήσω και πολύ να ταπώσεις τους συνομηλητές σου, κάτι που ξέρω πως θα σου άρεσε. Και οι δυο αποτελούν θεωρητικά μοντέλα που έχει φτιάξει ο νους του ανθρώπου, και καθώς δεν περιγράφουν ικανοποιητικά την πραγματικότητα, έχουν ανυπέρβλητα προβλήματα εφαρμογής. Λίγο πολύ το ξέρεις.
α. Εντάξει αλλά κάποιο, δεν μπορεί, θα είναι καλύτερο από το άλλο.
Θ. Το ένα απαιτεί ένα διαφορετικό σύμπαν για να δουλέψει και το άλλο δεν έχει εφαρμογή στο ανθρώπινο είδος στην σημερινή του εξελικτική μορφή. Πως να ορίσεις το καλύτερο....;
α. Καλά, πες μου τι θα σου άρεσε καλύτερα εσένα να εφαρμοστεί.
Θ. Πονηρέ, πας να με στριμώξεις.... Ας είναι.
Επειδή δεν έχω σκοπό να αλλάξω το σύμπαν, ξέρεις δεν ήταν και τυχαία η επιλογή μου για την μορφή του, θα προτιμούσα να εξελιχθεί ο άνθρωπος.
α. Ε βάλε ένα χεράκι....
Θ. Δυστυχώς είναι από τα πράγματα που δεν μπορώ να κάνω.
α. Με συγχωρείς αλλά τότε τι σόι παντοδύναμος είσαι;
Θ. Η ελευθερία, η αυτοσυνείδηση, η κατανόηση και η αγάπη, δεν επιβάλλονται. Μπορώ να φτιάξω όντα που να μιμούνται αυτές τις ιδιότητες, και εσύ σε λίγα χρόνια θα μπορείς να φτιάξεις μηχανισμούς που να τις μιμούνται. Αλλά οι ίδιες δεν είναι κατασκευάσματα. Αυτή είναι η φύση τους.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Γιατί έφτιαξες τον κόσμο;

Postby osho_st » Wed Feb 03, 2016 11:46 am

α. Θεέ γιατί έφτιαξες τον κόσμο;
Θ. Βαριόμουν και δεν είχε και κάτι καλό η τηλεόραση...
α. Έλα τώρα, σοβαρά ρωτάω.
Θ. Θυμάμαι ότι προσπαθούσες να καταλάβεις τις εξισώσεις για την ταχύτητα του φωτός και διάβαζες και για κβαντομηχανική, και για το big bag... Πως τα πήγες με τις προσπάθειές σου να καταλάβεις;
α. Ξέρεις. Δράμα. Μάλλον με ξεπερνάνε τα θέματα αυτά.
Θ. Και θες τώρα να καταλάβεις γιατί έφτιαξα τον κόσμο; Μήπως έχεις μεγάλες απαιτήσεις από μένα για να το εξηγήσω ή θες κανένα θαυματάκι να στο βάλω στο κεφάλι....
α. .........
Θ. Εντάξει σε πειράζω. Όμως όπως συνήθως η απάντηση ίσως σε ξενίσει λίγο.
α. Θα το παλέψω. Ακούω με προσοχή.
Θ. Δεν τον έφτιαξα.
α. Τότε ποιος, πως έγινε;
Θ. Ο κόσμος και εγώ είμαστε ένα.
Ότι υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει είναι μέρος του κόσμου και εγώ και ο κόσμος είμαστε το αυτό.
α. Κάτσε γιατί ζαλίστηκα λίγο. Ας πούμε ότι το δέχομαι και το καταλαβαίνω σε ένα βαθμό. Όμως πριν το b.b. τι υπήρχε; Υπήρχες;
Θ. Δεν έχει νόημα να ρωτάς τι ήταν πριν από την αρχή του χρόνου.
α. Μα πως, αν υπάρχει μια αρχή στον χρόνο, δεν θα υπάρχει και κάτι πριν από αυτή την αρχή.
Θ. Αυτό ακριβώς είναι η έννοια της αρχής του χρόνου. Δεν υπάρχει "πριν" από την αρχή...


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Re: Ένας αγνωστικιστής μιλά με τον Χριστό.

Postby osho_st » Fri Apr 22, 2016 3:01 pm

α. Θεέ κάπου διάβασα ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να διαχωρίσει πλήρως την θρησκεία από το κράτος. Έτσι καταργεί το μάθημα των θρησκευτικών, τόσο της ορθοδόξου πίστεως, όσο και τις ισλαμικές σπουδές. Γενικότερα θα πάψει να ανακατεύεται εξ ολοκλήρου με θέματα θρησκείας. Κάθε θρήσκευμα πλέον θα έχει την δική του κατήχηση χωρίς το κράτος να εποπτεύει τι λέει στους πιστούς του.
Θ. Σοβαρά; Μάλλον το isis και κάποιοι από τους δικούς μου "άγιους" θα τρίβουν τα χέρια τους.
α. Εντάξει πλάκα κάνω, το ξέρεις. Αλλά πες μου την γνώμη σου.
Θ. Δυστυχώς σε κάθε θρησκεία, ανεξάρτητα από το ίδιο το δόγμα, και ακριβώς επειδή το δόγμα παρερμηνεύεται εύκολα, ευδοκιμούν και μερικά δηλητηριώδη φρούτα. Το κράτος λειτουργεί σαν μια δικλίδα ασφαλείας, που αποτρέπει την ακραία ερμηνεία.
Φαντάσου τον κάθε γοητευτικό παρανοϊκό, να έχει την δυνατότητα να ερμηνεύσει το δόγμα. Και έχεις ακούσει μερικούς τέτοιους. Και μερικές φορές, παρόλο τον ορθολογισμό σου, τσίμπισες...
α. Άρα θα πρέπει να είναι τα κράτη να ελέγχουν το θρησκευτικό συναίσθημα ή μήπως τελικά να είναι θεοκρατικά;
Θ. Όχι, ούτε αυτό είναι λύση. Γιατί Τα κράτη θα πρέπει να είναι κοσμικά, αλλά να διατηρούν μια στοιχειώδη εποπτεία.
α. Και αν τα κράτη, χρησιμοποιούν την θρησκεία σαν εργαλεία ελέγχου ή για δικαιολόγηση των πολεμικών τους σχεδίων. Όπως νομίζω ότι έχει γίνει συχνά στην ιστορία. Ή αν οι θρησκευτικοί ηγέτες ελέγχουν την λειτουργία του κράτους.
Θ. Δεν υπάρχουν εύκολες και ασφαλείς λύσεις. Το δύσκολο είναι ακριβώς να βρεις μια μέση οδό.
α. Και άμα δεν την βρεις;
Θ. Υποφέρεις.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Re: Ένας αγνωστικιστής μιλά με τον Χριστό.

Postby osho_st » Tue May 31, 2016 11:49 pm

α. Θεέ γιατί υπάρχει πόνος;
Θ. Έχεις παίξει ποτέ shoot 'em up; Τι λες, οι χαρακτήρες που σκοτώνεις πονάνε;
α. Τώρα το τερμάτισες.... Συγκρίνεις ανθρώπους ή έστω και έμβια όντα με ψηφιακούς χαρακτήρες;
Θ. Γιατί όχι; Δεν βλέπω και μεγάλη διαφορά.
α. Ο.κ. μάλλον κάνω λάθος που σου μιλάω.
Θ. Κάνε λίγο κράτη πριν τα πάρεις στο κρανίο. Αυτό που επισημαίνω είναι ότι από ορισμένες πλευράς τα ανθρώπινα όντα και οι ψηφιακοί χαρακτήρες δεν διαφέρουν και τόσο πολύ. Εννοώ ότι δυστυχώς οι άνθρωποι έχουν ελάχιστη αυτοσυνείδηση. Ζουν σαν σε όνειρο και η ζωή τους περνά χωρίς να την ζήσουν πραγματικά.
α. Εντάξει, αυτό το έχουμε ξαναπεί. Και έχεις δίκιο, το ξέρω και από τον εαυτό μου. Αλλά αυτή σου η παρατήρηση δεν δικαιώνει τον πόνο ή και τον θάνατο.
Θ. Σωστά, όμως η παρατήρησή μου είχε στόχο να επισημάνει ότι για κάποιον που ζει συνειδητά, που παρατηρεί με προσοχή το ότι του συμβαίνει, που αγαπά βιώνοντας ενότητα με ότι παρατηρεί, ο πόνος και ο χρόνος έχουν πολύ διαφορετική σημασία.
α. Θα μου επιτρέψεις να σου θυμίσω ότι αναφέρεσαι σε κάτι δευτερόλεπτα, άντε και λεπτά ή και καμιά ώρα ζωής για την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Εκτός ίσως από ένα δυο ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη. Οπότε απαντάς σε κάτι που δεν σε ρώτησα, και στην πραγματικότητα υπεκφεύγεις.
Θ. Σωστά. Αλλά δεν κρατιέμαι να μην σου θυμίζω πότε πότε, την ουσία της ζωής σου. Ξέρεις αυτή την ζωή που αφήνεις να χάνεται κάθε μέρα και κάθε ώρα, κάθε λεπτό...
α. Καλά, το ξέρω και κάθε δευτερόλεπτο και πάει λέγοντας. Τώρα θα μου απαντήσεις για τον πόνο και τον θάνατο;
Θ. Ναι. Αλλά φοβάμαι ότι δεν θα σου αρέσει η απάντηση. Η φύση της ζωής είναι ο πόνος και ο θάνατος. Δεν υπάρχει άλλη μορφή ζωής.
α. Μα τόσος πολύς πόνος και θάνατος, είναι σωστό να υπάρχει;
Θ. Σωστό με κάποια ηθική κλίμακα που μπορείς να αποδεχθείς, οχι. Προφανώς όχι. Αλλά η φύση έχει την δική της κλίμακα αξιών, και εκεί ο πόνος είναι αναπόφευκτος.
α. Μα τι σόι παντοδύναμος είσαι που δεν έφτιαξες αλλιώς τα πράγματα; Συγνώμη αλλά με βγάζεις από τα ρούχα μου.
Θ. Σε βγάζω, και ευτυχώς είμαστε μόνοι γιατί το θέαμα δεν είναι και τόσο ευχάριστο για πολλούς... Δεν είναι θέμα παντοδυναμίας ή μη. Είναι θέμα φύσης της ζωής.
α. Ας έφτιαχνες ένα άλλο σύμπαν, με λιγότερο πόνο!
Θ. Μα δεν έφτιαξα το σύμπαν, το σύμπαν και εγώ είμαστε ένα.
α. Ας μην έφτιαχνες έμβια όντα τουλάχιστον, έλεος πια!
Θ. Μα δεν έφτιαξα έμβια όντα, η ζωή είναι σύμφυτη με την φύση του σύμπαντος.
α. .............Έχω ένα μπουκάλι τσίπουρο στο ψυγείο. Φτάνει;
Θ. Αν δεν βάλεις πολλά παγάκια και το νερώσεις, κάτι θα γίνει.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Και οι μουσουλμάνοι;

Postby osho_st » Mon Jan 09, 2017 3:39 pm

α. Εδώ και καιρό αναρωτιέμαι την άποψή σου για τους αλλόθρησκους. Ειδικότερα για τους μουσουλμάνους. Σε ενοχλεί οτι δεν πιστεύουν σε σένα;
Θ. Δεκάρα τσακιστή δεν δίνω. Μήπως οι χριστιανοί πιστεύουν σε μένα ή σε μια φανταστική οντότητα που πλάθουν μέρα την μέρα, συχνά κάθε ένας τους ξεχωριστά, με το μυαλό τους, για να ικανοποιήσουν τις φοβίες και τις προσδοκίες τους;
α. Εντάξει, το ξέρω ότι οι πιστοί συχνά, ίσως και πάντα, χρωματίζουν την πίστη τους στο Θεό με τις δικές τους ανησυχίες, αλλά δεν μπορεί κάποια θρησκεία θα είναι καλύτερη απο την άλλη. Δεν φαντάζομαι να απαντούσες αν σε φώναζα Αλάχ!
Θ. Συμβαίνει να απαντώ σε πολύ ποιο περίεργα ονόματα. Το Αλάχ δεν θα με χάλαγε από σένα. Όσο για το πια θρησκεία είναι καλύτερη, δεν υπάρχει κάποια απλή απάντηση. Κάθε θρησκεία ξεκινά σαν μια προσπάθεια κάποιας ανθρώπινης κοινωνίας, σε μια συγκεκριμένη περίοδο και περιοχή, να προσεγγίσει την αλήθεια, να πραγματώσει την αγάπη και να βελτιώσει την ζωή των μελών της. Το δράμα είναι ότι ακόμα και οι καλύτερες προσπάθειες οδηγούνται από την ανεπάρκεια της ανθρώπινης εξέλιξης, σε άρνηση των στόχων της προσπάθειας.
α. Οκ. Αλλά και πάλι δεν απαντάς, καλύτερος ο Χριστιανισμός ή το Ισλάμ;
Θ. Πότε, για ποιον και πού; Όσο δεν προσδιορίζεις το ερώτημα δεν υπάρχει απάντηση.
α. Μα δεν βλέπεις τα εγκλήματα που γίνονται τώρα από τους τζιχαντιστές;
Θ. Και τι σχέση έχουν αυτά με το Ισλάμ;
α. Παραιτούμαι δεν θες να πάρεις θέση.
Θ. Ή δεν καταλαβαίνεις εσύ την θέση μου.
α. Θες και τον τελευταίο λόγο.
Θ. Θεός δεν είμαι....;


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

To Isis θα το καταδικάσεις ή όχι;

Postby osho_st » Mon Jan 09, 2017 8:58 pm

α. Ηρέμησα λίγο, γιατί τα είχα πάρει με τις δικολαβίες σου. Πάμε πάλι μπας και βγάλω άκρη. Το Ισλαμικό κράτος με τους αποκεφαλισμούς και τις θηριωδίες του δεν το καταδικάζεις; Και αν ναι, πως μπορείς να θεωρείς ισότιμες τις θρησκείες;
Θ. Έβαλες πολλά μαζί, αν και δεν το κατάλαβες. Θες να τα δούμε με λιγη προσοχή μήπως και αποφύγω και την κατηγορία του δικολάβου;
α. Φυσικά και μην μου θυμώνεις αν πω και καμιά κουβέντα πάρα πάνω.
Θ. Γιατί να θυμώσω, τον εαυτό σου προσβάλλεις και όχι εμένα. Πάμε λοιπόν...
Υπάρχουν πολλές χώρες που οι πληθυσμοί τους ζούσαν εδώ και καιρό σαν φτωχοί συγγενείς την δυτικών. Αρκετές ήταν και αποικίες που γνώρισαν το καμουτσίκι της Δύσης, και που όταν απελευθερώθηκαν δεν έπαψαν να είναι υποτελείς. Όλοι αυτοί οι πληθυσμοί δεν εμφάνιζαν κάποια ομοιογένεια, ενώ η εθνική τους ταυτότητα συχνά ήταν δημιούργημα των δυτικών. Είχαν όμως σε μεγάλο ποσοστό ένα κοινό χαρακτηριστικό την Θρησκεία. Έτσι η αντίδρασή τους προς την δύση, όταν έφτασε να εκφραστεί, είχε κύρια θρησκευτικά χαρακτηριστικά. Συσπειρώνονταν με βάση το θρήσκευμα, ενώ η βάση της αντίθεσής τους ήταν η διαχρονική αδικία που θεωρούσαν ότι βίωναν. Το "ισλαμικό κράτος" λοιπόν δεν είναι πραγματικά θρησκευτικό μόρφωμα, αλλά χρησιμοποιεί την θρησκεία σαν ενοποιητικό στοιχείο, ενάντια στην δύση.
Ελπίζω ότι σε κάλυψα ως εδώ.
α. Σαν κάτι να καταλαβαίνω. Αλλά η επιλογή του πολέμου ενάντια στην δύση δεν δικαιολογεί τις θηριωδίες. Αλλά με συγχωρείς, πρέπει να πάω για μαγείρεμα. Να συνεχίσουμε άλλη μέρα;
Θ. Φυσικά, εγώ έχω όλο τον καιρό μπροστά μου...


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Οι πρόσφυγες μας αλλοιώσουν τον πολιτισμό και την θρησκεία;

Postby osho_st » Sat Apr 08, 2017 9:51 am

α. Μήπως οι πρόσφυγες στην Ελλάδα θα μας αλλοιώσουν τον πολιτισμό μας και την θρησκεία;
Θ. .............
α. Έλλα μου δεν άκουσα...
Θ. .............
α. Εντάξει ένα αστείο είπα.
Θ. ............
α. Αστείο ήταν είπαμε!
Θ. Το ξέρω. Μου πήρε λίγο χρόνο για να συνέλθω από τα γέλια.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.

User avatar
osho_st
Site Admin
Posts: 312
Joined: Tue Feb 11, 2014 12:04 am

Και αν υπάρχει Θεός τι κάνουμε;

Postby osho_st » Tue Apr 25, 2017 1:14 pm

Θ. Μια ζωή με ρωτάς και με ρωτάς και ξαναρωτάς. Να σε ρωτήσω και εγώ κάτι;
α. Βεβαίως.
Θ. Ας φανταστούμε δύο περιπτώσεις. Η πρώτη ότι με βεβαιότητα μπορούσες να γνωρίζεις ότι υπάρχω και η δεύτερη ότι πάλι με βεβαιότητα μπορούσες να γνωρίζεις ότι δεν υπάρχω, τι το διαφορετικό θα έκανες στην ζωή σου;
α. Υπόθεση εργασίας υποθέτω; Δεν θα δω κανένα μήνυμα στον ουρανό αύριο...;
Θ. Προφανώς. Με αγνωστικιστή μιλάω.
α. Να διευκρινίσω και κάτι ακόμα για να ξέρω για τι πράγμα με ρωτάς. Αν ήξερα ότι υπάρχεις, θα ήξερα ότι είσαι πάνσοφος, πανάγαθος, παντοδύναμος και δεν συμμαζεύεται ή θα μου φόραγες καπέλο κάποιο δόγμα νέο ή από τα υπάρχοντα;
Θ. Νομίζω ότι η απόδοση των βασικών ιδιοτήτων που αναφέρεις, αρκούν για να περιγράψουν την υποθετική βεβαιωμένη ύπαρξή μου.
α. Οκ. Η απάντηση είναι απλή. Δεν θα άλλαζα τίποτα σε ότι κάνω τώρα και στις δύο περιπτώσεις. Εκτός ίσως από κάποιες αλλαγές συμπεριφοράς, ανεξάρτητες από την θέλησή μου και την λογική μου, μια και θα ήμουν μια στάλα ποιο ευτυχισμένος και αισιόδοξος έτσι και ήμουν σίγουρος ότι υπάρχεις.
Θ. Λογικό.


Η απελευθέρωση από το γνωστό.


Return to “Θρησκειολογία”

cron