Page 6 of 6

ΣτΕ: Ασφαλής τρίτη χώρα η Τουρκία

Posted: Fri Sep 22, 2017 5:45 pm
by nazi_st
Μάλλον ζω σε κάποιον άλλο πλανήτη και δεν το έχω πάρει πρέφα.
Αρνητική ήταν η απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας για την υπόθεση δύο Σύρων, που είχαν προσφύγει κατά της απόρριψης του αιτήματος τους για άσυλο σε δεύτερο βαθμό με το σκεπτικό ότι είναι ασφαλής τρίτη χώρα γι' αυτούς η Τουρκία και το αίτημα τους ήταν απαράδεκτο στην Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη απόφαση του ΣτΕ ανοίγει το δρόμο για τις επιστροφές Σύρων προσφύγων στην Τουρκία. Μέχρι στιγμής, οι αρμόδιες επιτροπές για τη διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων ασύλου σε δεύτερο βαθμό δεν συνεδρίαζαν αναμένοντας την απόφαση του ΣτΕ, με περισσότερους από 1000 Σύρους να έχουν προσφύγει σε β βαθμό.

Η προσφυγή των δύο Σύρων και της οργάνωσης Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες είχε αρχικά απορριφθεί από την 7μελή σύνθεση του ΄Δ τμήματος του ΣτΕ (με τις αποφάσεις 445, 446 και 447/ 2017), αλλά λόγω της σοβαρότητας του το θέμα παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΣτΕ που συνεδρίασε το Μάρτιο.
http://www.efsyn.gr/arthro/ste-asfalis- ... -i-toyrkia
Image

συστηματικές επαναπροωθήσεις στον Έβρ

Posted: Thu Mar 08, 2018 5:50 pm
by nazi_st
Τι σκατά γίνεται πάλι στον Έβρο, και ποιος έχει την ευθύνη;
Η αυγή σαν στρατευμένη εφημερίδα του σύριζα, δημοσιεύοντας κάτι που προσβάλει την εικόνα της κυβέρνησης, μάλλον λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τις καταγγελίες.

Εντάξει καταλαβαίνω το αδιέξοδο που βρίσκεται η κυβέρνηση στο θέμα, καθώς οι εταίροι σφυρίζουν αδιάφοροι, αλλά υπάρχουν και όρια, που μάλλον τα ξεπερνάνε μερικοί.
Επαναλαμβανόμενες καταγγελίες για συστηματικές επαναπροωθήσεις στον Έβρο

Σύμφωνα με το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, πολυμελείς οικογένειες, εγκυμονούσες, θύματα βασανιστηρίων αλλά και ανήλικοι είναι μερικά από τα θύματα των επαναπροωθήσεων, που μιλούν μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες
Σταθερές και με αυξανόμενο ρυθμό είναι οι αναφορές και οι καταγγελίες για τις παράνομες επαναπροωθήσεις προσφύγων στον Έβρο όπως αναφέρει το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (EΣΠ).
Σύμφωνα με αυτές, άτομα χρήζοντα διεθνούς προστασίας, αιτούντες αλλά και αναγνωρισμένοι πρόσφυγες, αφού διέλθουν των συνόρων μέσω Έβρου, συλλαμβάνονται επί ελληνικού εδάφους, κρατούνται και οδηγούνται με αστυνομική συνοδεία στα σύνορα, όπου και επαναπροωθούνται στην Τουρκία.
http://www.avgi.gr/documents/10179/0/%C ... aaf6850b22

Ευρωπαϊκή ένωση, Πρόσφυγες, και ανθρώπινα δικαιώματα κάτω από το "χαλί".

Posted: Sat Mar 24, 2018 2:53 pm
by nazi_st
Οκ. Η Βενεζουέλα είναι στυγνή δικτατορία που δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η Ισπανία που αντιμετωπίζει σαν εγκληματίες προδότες τους ηγέτες οι οποίοι προώθησαν την ανεξαρτητοποίηση της Καταλανίας υποτίθεται ότι υπερασπίζεται την συνταγματικά κατοχυρωμένη αδιαιρετότητα της χώρας και τα δικαιώματα του συνόλου, με ήπιες δράσεις. Μην γελάτε....

Η Ευρωπαϊκή ένωση που έχει γράψει στα ούμπαλά της τα ανθρώπινα δικαιώματα των προσφύγων τι σκατά είναι; Που αναγόρευσε την Τουρκία, ναι την Τουρκία σε τρίτη ασφαλή χώρα, που επιτρέπει να ψοφάνε εκατοντάδες φουκαράδες ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ, και όχι οικονομικοί μετανάστες, τι είναι;
Η Ευρωπαϊκή ένωση έγραψε κανονικά και με την βούλα, την σύμβαση για το Καθεστώς των Προσφύγων δημιουργήθηκε για να εγγυηθεί τα δικαιώματα των Ευρωπαίων προσφύγων που προκάλεσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Την σύμβαση που απέκτησε διεθνή χαρακτήρα με το Πρωτόκολλο του 1967, το οποίο αφαίρεσε τους πρότερους γεωγραφικούς και χρονικούς περιορισμούς, μιλώντας πια για πρόσφυγες χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό. Την σύμβαση που όλοι οι δημοκράτες Ευρωπαίοι έχουν ενσωματώσει στο δίκαιό τους.

Ο φόβος για τον ξένο και τον αλλόφυλο, η αντιπάθεια για τον αλλόδοξο, η ανησυχία για την οικονομική ευμάρεια, η ψυχολογική απόσταση, καθιστούν τις δημοκρατικές ευαισθησίες και τα δικαιώματα κουρελόχαρτα.
Και η Ελλάδα... Αναγκάζεται να κάνει γαργάρα όλη την φρίκη και να γίνεται ο στόχος, δικαιολογημένα εν μέρη, της κατακραυγής για την εξέλιξη στο Αιγαίο και τα νησιά αποθήκες ψυχών. Δυστυχώς είμαστε τόσο παραδομένοι στην ξεφτίλα που μας επιβάλουν, που δεν έχουμε το θάρρος να ψελλίσουμε καν μια κριτική για την Ευρώπη.

Διάβασα ένα κείμενο στην σελίδα https://www.thepressproject.gr/article/ ... feiokraton και τα θυμήθηκα και συχτηριάστηκα πάλι. Ναι τα θυμήθηκα, όλοι θέλουμε να τα ξεχνάμε.

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

Posted: Tue Apr 24, 2018 6:42 pm
by orestis_ts
Η Ελλάδα, ας μην γελιόμαστε, στην σημερινή της κατάσταση, δεν μπορεί να απορροφήσει παρά ένα σχετικά μικρό αριθμό από πρόσφυγες (μικρό αν σκεφτούμε τους εκτοπισμένους στην περιοχή ή όσους φιλοξενούνται σε "στρατόπεδα" στην Ιορδανία). Ίσως κάπου 200 - 300.000. Τουλάχιστον χωρίς σημαντική βοήθεια από τους εταίρους. Περισσότεροι θα οδηγούσαν την οικονομία σε επιδείνωση, και την κοινωνία σε εκφασισμό. Δυστυχώς οι "ξένοι" είναι και θα είναι πάντα ο εύκολος στόχος για τις δυσμενείς εξελίξεις, και επειδή "χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις", οι πλέον αδύναμοι θα δέχονται επιθέσεις.

Βέβαια αν είχαμε σημαντική οικονομική υποστήριξη, θα μπορούσαμε να απορροφήσουμε και 1-1,5 εκ. πρόσφυγες, μια και ανάλογοι ήταν οι αριθμοί των μεταναστών στην χώρα, στα χρόνια της ευμάρειας. Αλλά τέτοια στήριξη δεν υπάρχει περίπτωση να βρούμε στο άμεσο μέλλον. Όμως 1,5 εκ. πρόσφυγες, και πολύ περισσότεροι θα ήθελαν να αναζητήσουν μια θέση επιβίωσης στην χώρα μας, αν τους το επιτρέπαμε. Το γεγονός φάνηκε από τα προσφυγικά κύματα το 2015.

Οπότε είμαστε αναγκασμένοι να υποτάξουμε την ηθική μας στις ανάγκες μας, όχι μόνο για το δικό μας καλό, αλλά και για το καλό των λιγοστών προσφύγων που θα εντάξουμε μεσοπρόθεσμα στην χώρα. Να δεχθούμε όσους μπορούμε, και όχι όσους οι διεθνείς συμφωνίες, η ηθική και η ανάγκη τους, μας υποχρεώνει να δεχθούμε. Υποθέτω ότι θα φτάσουν κάπου τις 200.000, έστω και αν τώρα είναι κάπου οι μισοί και λιγότερο. Με τις υπάρχουσες ενισχύσεις από το εξωτερικό, νομίζω ότι είναι αριθμοί που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και κουτσά στραβά να βοηθήσουμε.

Μερικοί υποστηρίζουν πως θα πρέπει να αποσυμφορηθούν τα νησιά. Έχουν δίκιο. Απόλυτο δίκιο. Η μεταφορά όμως των αιτούντων άσυλο στην ηπειρωτική χώρα, παρεμποδίζεται από την συμφωνία Τουρκίας Ε.Ε. Ενώ η μεταφορά των αιτούντων άσυλο στην Τουρκία, όπως προστάζει η συμφωνία, δικαιολογημένα, συναντά σημαντικές δυσκολίες, μια και κανείς εχέφρων άνθρωπος δεν θα την χαρακτηρίσει σήμερα "τρίτη, ασφαλή χώρα", όπως την παρουσιάζει η συμφωνία.

Μπορούμε βέβαια να σπάσουμε την συμφωνία, αλλά αυτό θα σήμαινε πρόβλημα για την υπάρχουσα χρηματοδότηση. Κυρίως όμως θα έδινε "σήμα" στους εξαθλιωμένους πρόσφυγες που σήμερα ζουν ή πηγαίνουν στην Τουρκία, πως έχουν λόγο να αποτολμήσουν την είσοδο στην χώρα. Κάτι τέτοιο, παρόλο που από ηθικής και νομικής άποψης να είναι θεμιτό, η οικονομική και κυρίως η κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα, με τον εθνικοσοσιαλισμό να ψάχνει δυσαρεστημένους για να χύσει το φαρμάκι του, θα ήταν λάθος επιλογή.

Όσο για την σκέψη που κάνουν αρκετοί, πως οι πρόσφυγες θα προτιμήσουν να κατευθυνθούν σε άλλες χώρες της ε.ε., μάλλον ξεχνάνε πως τα σύνορα των χωρών που είναι ο προορισμός τους είναι κλειστά, ήδη από το 2015. Οι εταίροι έχουν ξεκαθαρίσει πως έχοντας ελεύθερη είσοδο των προσφύγων στην χώρα, (όπως και θα έπρεπε να ισχύει σε ένα κράτος δικαίου), αυτοί θα παραμείνουν εδώ.

Εδώ να σημειώσω πως για δημογραφικούς και παραγωγικούς λόγους η χώρα θα πρέπει μελλοντικά να καταστεί ικανή ώστε εισάγει ένα πολύ σημαντικό αριθμό μεταναστών ή προσφύγων. Αλλά σήμερα αυτό δεν γίνεται.

Δυστυχώς, και είναι ντροπή μας που φτάσαμε εδώ, η αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, απαιτεί την αμέριστη συμπαράσταση της διεθνούς κοινότητας και κυρίως της ε.ε.

«Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο»

Posted: Thu May 31, 2018 1:43 pm
by orestis_ts
Στην ποιοι κάτω σελίδα παραπομπής, θα συναντήσετε την οργάνωση για την "υποστήριξη των προσφύγων στο Αιγαίο". Εκεί θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με το προσφυγικό. Η οργάνωση μάλλον δεν δείχνει και πολύ συμπάθια στην αντιμετώπιση του θέματος από την ε.ε. και την κυβέρνησή μας. Δεν έχουν και άδικο.

Σε κάποιο σημείο αναφέρει πως ένα όργανο της ε.ε. θεωρεί πως η Τουρκία δεν είναι τρίτη ασφαλής χώρα και πλέον τίθεται το θέμα ευρύτερα στην ε.ε. κατά πόσο πρέπει να αποκλειστεί από τον κατάλογο με τις ασφαλείς τρίτες χώρες που είχε δημοσιεύσει παλιότερα. Δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω τέτοια ανακοίνωση από επίσημη σελίδα της ε.ε. οπότε μένω επιφυλακτικός για την αξία της ανάρτησής τους.
--------
Από εκεί αντιγράφω την περίληψη του στόχου της οργάνωσης και λίγο ποιο κάτω μια διακήρυξή της.
http://rsaegean.org/el/
Η «Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο» είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που στοχεύει στην παροχή νομικής υποστήριξης προσφύγων, την παρακολούθηση και ανάδειξη παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και στην κοινωνική και ανθρωπιστική ενίσχυση ιδιαίτερα ευάλωτων ατόμων.
Τα μέλη της «Υποστήριξης» βρίσκονται μόνιμα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και την ενδοχώρα και πραγματοποιούν συστηματικές επισκέψεις ανά την επικράτεια για να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις.
http://rsaegean.org/el/mia-istoriki-dia ... n-synoron/
Μία ιστορική διακήρυξη για τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας των θυμάτων της πολιτικής των κλειστών συνόρων

Την ώρα που οι τραγικοί θάνατοι σε χερσαία και θαλάσσια σύνορα στη Μεσόγειο και αλλού ανά την υφήλιο συνεχίζονται, μία ομάδα ειδικών εμπειρογνωμόνων από διάφορες χώρες του κόσμου σε μία ιστορική συνάντηση στη Λέσβο συνέταξε ένα κείμενο με στόχο την αξιοπρεπή μεταχείριση αγνοουμένων και νεκρών προσφύγων και μεταναστών και των οικογενειών τους.

Η λεγόμενη «Διακήρυξη της Μυτιλήνης» υπογράφτηκε στις 11 Μαΐου στη Θερμή της Λέσβου, ένα μέρος με ιδιαίτερη συμβολική σημασία, καθώς εκεί έχουν συμβεί κάποια από τα τραγικά ναυάγια των τελευταίων ετών. Το κείμενο υπέγραψαν ειδικοί και εκπρόσωποι οργανώσεων που παρέχουν στήριξη στα θύματα των ναυαγίων και των οικογενειών τους, μεταξύ των οποίων και η Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA) και το Pro Asyl.

«Η εφαρμογή της Ευρωπαϊκής αποτρεπτικής πολιτικής για τους πρόσφυγες και ιδιαίτερα η έλλειψη ασφαλών και νόμιμων διόδων οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην αύξηση των θανάτων στη Μεσόγειο. Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των Κρατών, Οργανισμών και της Κοινωνίας των πολιτών αποστερεί στην πράξη τα θύματα των ναυαγίων και των οικείων τους από τα βασικά δικαιώματα τους, με χιλιάδες νεκρούς καταχωρημένους στα σύνορα ως «αγνώστων στοιχείων». Με την προσπάθεια ποινικοποίησης της διάσωσης στην θάλασσα που ακυρώνει τις διεθνείς συνθήκες και τις θεμελιώδεις αρχές του ναυτικού κόσμου οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση των νεκρών και αγνοούμενων», τονίζει η Νατάσα Στραχίνη, δικηγόρος στην “Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο” .

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό Πρωτόκολλο που κωδικοποιεί τα δικαιώματα των αγνοουμένων και νεκρών προσφύγων και μεταναστών και των οικογενειών τους, καθώς και τις υποχρεώσεις των αρμοδίων Αρχών, οργανισμών και των ΜΚΟ. Το τελικό κείμενο του Πρωτοκόλλου προέκυψε από μία διήμερη συνάντηση εργασίας στη Λέσβο, στη οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 30 ειδικοί εμπειρογνώμονες από πολλές χώρες του κόσμου, όπως το Λίβανο, το Μεξικό, την Αργεντινή, τη Γερμανία, τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν και η Ειδική Εισηγήτρια του ΟΗΕ για τις Εξωδικαστικές, Συνοπτικές και Αυθαίρετες Εκτελέσεις Agnes Callamard.

Η συνάντηση διοργανώθηκε από την πρωτοβουλία Last Rights Project, που αποσκοπεί στην ανάπτυξη των διεθνών προτύπων σε θέματα που αφορούν στους τραγικούς θανάτους των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους ή που εξαφανίζονται στη διάρκεια μεταναστευτικών και προσφυγικών ταξιδιών, καθώς και στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών με βάση την έως τώρα εμπειρία.

Στην «Διακήρυξη της Μυτιλήνης» γίνεται εκτενής αναφορά σε σημαντικές πτυχές που αφορούν τους θανάτους προσφύγων και μεταναστών στα θαλάσσια και χερσαία σύνορα. Τονίζεται μεταξύ άλλων η αναγκαιότητα εξασφάλισης ασφαλών διόδων για όσους αναζητούν ασφάλεια, η ενίσχυση των πρωτοκόλλων αναζήτησης και διάσωσης για όλους τους πρόσφυγες συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αγνοούνται και η δημιουργία εθνικών μηχανισμών στις χώρες προέλευσης, διέλευσης και / ή προορισμού που σχετίζονται με τους αγνοούμενους πρόσφυγες και μετανάστες. Οι σχετικές προτάσεις περιλαμβάνουν τις κυβερνήσεις με τις αρμόδιες Αρχές τους, την Κοινωνία των πολιτών, τις οικογένειες των θυμάτων, και τις κοινότητες μεταναστών. Η Διακήρυξη θα προωθηθεί στη συνέχεια σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Re: Πρόσφυγες

Posted: Thu Sep 20, 2018 8:28 am
by orestis_ts
Μετά από πολύ καιρό διαβάζω ένα ευχάριστο νέο για την στάση των πολιτών της ε.ε. ως προς τους πρόσφυγες. Στάση που είναι αντίθετη με όσα κυκλοφορούν συνήθως στα μμε.
Αποδοχή σε μεγάλο βαθμό. Ακόμα και στην Ελλάδα και την Ιταλία που είναι οι κύριες πύλες εισόδου.
Ευτυχώς σε αυτή την χώρα δεν υπάρχουν μόνο ακροδεξιοί.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/20 ... the-issue/

Image

Re: Πρόσφυγες

Posted: Thu Sep 20, 2018 9:05 am
by orestis_ts
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
Α. Πρόσφυγες πολέμου
164. Πρόσωπα που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα καταγωγής τους εξαιτίας διεθνών ή εθνικών ενόπλων συγκρούσεων δεν θεωρούνται συνήθως πρόσφυγες σύμφωνα με τη Σύμβαση του 1951ή το Πρωτόκολλο του 1967. Απολαύουν εν τούτοις την προστασία που προβλέπεται από άλλα διεθνή κείμενα, όπως π.χ. οι Συμβάσεις της Γενεύης του 1949για την Προστασία των Θυμάτων Πολέμου και το Πρόσθετο Πρωτόκολλο του1977 στις Συμβάσεις της Γενεύης του 1949 σχετικά με την Προστασία των Θυμάτων των Διεθνών Ένοπλων Συγκρούσεων.
165. Ενδέχεται πάντως ξένη επιδρομή ή κατοχή όλης της χώρας ή τμήματός της να έχει ως αποτέλεσμα και έχει περιστασιακά συμβεί τη δίωξη για έναν ή περισσότερους από τους λόγους που απαριθμούνται στη Σύμβαση του 1951. Σε τέτοιες περιπτώσεις η αναγνώριση του καθεστώτος του πρόσφυγα εξαρτάται από το γεγονός αν ο αιτών είναι σε θέση να αποδείξει ότι έχει «δεδικαιολογημένο φόβο διώξεως» στο κατεχόμενο έδαφος καθώς επίσης και από αν είναι σε θέση ή όχι να τύχει της προστασίας που του παρέχει η κυβέρνησή του ή μια προστάτιδα δύναμη που ανέλαβε την υποχρέωση να διασφαλίζει τα συμφέροντα της χώρας του κατά τη διάρκεια της ένοπλης συγκρούσεως εφόσον βέβαια ανάλογη προστασία μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματική
http://www.unhcr.org/gr/wp-content/uplo ... iteria.pdf

Re: Πρόσφυγες

Posted: Fri Sep 21, 2018 7:50 pm
by osho_st
Μια μικρή σύνοψη επειδή μερικοί δυσκολεύονται να καταλάβουν το θέμα.
Αρχικά ποιοι είναι πρόσφυγες. Αυτό το ξεκαθαρίζει η ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγε που είναι ο αρμόδιος διεθνής οργανισμός που ασχολείται με το θέμα. Ήδη η αρχική σύμβαση (άρθρο 35) για τους πρόσφυγες καλεί τα κράτη να συνεργάζονται με την Ύπατη Αρμοστεία σε θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της ίδιας της Σύμβασης και με οποιουσδήποτε νόμους, κανονισμούς ή διατάγματα που συντάσσουν τα κράτη και θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους πρόσφυγες.
Θα ξεκινήσω με την διαφοροποίηση του οικονομικού μετανάστη από τον πρόσφυγα.

Από την παραπομπή ποιο κάτω βλέπουμε τον ορισμό.
http://www.unhcr.org/gr/wp-content/uplo ... DF-LOW.pdf

"ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ «ΛΟΓΩ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟΥ ΦΟΒΟΥ ΔΙΩΞΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΦΥΛΗΣ, ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑΣ,
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Ή ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ή, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ, ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΥΤΗΣ...»
...........
......
Η Σύμβαση του 1951 για τους Πρόσφυγες περιγράφει τους πρόσφυγες ως ανθρώπους που βρίσκονται εκτός της χώρας καταγωγής ή συνήθους διαμονής τους, και έχουν δικαιολογημένο φόβο δίωξης για λόγους φυλετικούς, θρησκευτικούς, εθνικής καταγωγής, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής σε ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα (για τον πλήρη ορισμό, βλ. σελ. 4). Πρόσφυγες θεωρούνται επίσης γενικά οι άνθρωποι που τρέπονται σε φυγή εξαιτίας συρράξεων ή γενικευμένης βίας – αν και κάποιες φορές βάσει άλλων νομικών μηχανισμών, πέραν της Σύμβασης του 1951.
........."

Αν προσέξουμε ο ορισμός σε κανένα σημείο δεν εξαρτά την ιδιότητα του πρόσφυγα με τις όμορες χώρες, της χώρας καταγωγής, ούτε με την παραμονή του στην πρώτη "ασφαλή" για αυτόν χώρα . Δηλαδή ο πρόσφυγας δεν παύει να είναι πρόσφυγας αν ταξιδέψει στην άλλη άκρη του κόσμου, αναζητώντας ένα κράτος που θα του προσφέρει άσυλο.
Όσοι και να επιμένουν μερικοί, το ότι πολλοί άνθρωποι περνάνε από την Τουρκία στην Ελλάδα, δεν τους καθιστά οικονομικούς μετανάστες επειδή η Τουρκία ήταν πιθανό να τους έδινε άσυλο, και αυτό γιατί, ο δικαιολογημένος φόβος που τους έδιωξε από την χώρα τους, εξακολουθεί να υπάρχει, ενώ ΔΕΝ απολαμβάνουν την προστασία της χώρας τους.
Αντίθετα ο οικονομικός μετανάστης δεν φεύγει από την χώρα του για κάποιον από τους προαναφερθέντες λόγους, ούτε χάνει την προστασία της χώρας του.
Υπάρχουν λόγοι που κάποιος μπορεί να χάσει την προσφυγική του ιδιότητα, ή να μην του αποδίδεται, αλλά κανείς από αυτούς δεν συνδέεται με την μετάβασή του από "ασφαλή" χώρα σε άλλη "ασφαλή" χώρα για να ζητήσει αναγνώριση της προσφυγικής του ιδιότητας και άσυλο.

Σε αυτό διαφωνούν φυσικά οι εθνικοσοσιαλιστές και δυστυχώς η προπαγάνδα τους έχει περάσει και σε άλλους.

Το δεύτερο σημείο που θέλω να επισημάνω είναι το δικαίωμα απέλασης πρόσφυγα από το κράτος που ζητά άσυλο. Αφήνω στην άκρη την παράνομη είσοδό του, για να το εξετάσω ξεχωριστά.
Είναι υποχρεωμένο ένα κράτος να δίνει άσυλο σε ένα άτομο που πληρεί τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί πρόσφυγας; Η απάντηση δεν είναι απλή. Το κράτος μπορεί να υποστηρίξει πως δεν είναι σε θέση να δεχθεί περισσότερους πρόσφυγες γιατί ήδη έχει σοβαρά προβλήματα, για παράδειγμα οικονομίας. Αλλά αν πάρουμε την περίπτωση της Ελλάδος και της Ιορδανίας, η Ιορδανία έχει δεχθεί δεκαπλάσιους πρόσφυγες από εμάς, έχει λιγότερο από το μισό αεπ, μικρότερη έκταση και περίπου τον ίδιο πληθυσμό. Είναι αστείο να αρνούμαστε να δώσουμε άσυλο ενώ ο κόσμος "καίγεται".
Αλλά ακόμα και να αποφασίσουμε να απελάσουμε πρόσφυγες, θα πρέπει να τους στείλουμε σε μια ασφαλή χώρα. ΠΟΙΑ ασφαλή χώρα είναι διαθέσιμη να τους δεχθεί;

Φτάσαμε στο θέμα της συμφωνίας με την Τουρκία. Η ε.ε. (εθελοτυφλώντας) αναγόρευσε την Τουρκία ασφαλή χώρα για τους πρόσφυγες. Και η Ελλάδα ξεφτιλίζοντας τον εαυτό της το έκανε γαργάρα χωρίς καν μια διαμαρτυρία.
Είναι ασφαλής χώρα η Τουρκία. Ναι κατά τον Μουζάλα. Έτσι έφτιαξε επιτροπές για να εξετάζουν τα αιτήματα των προσφύγων και να τους ξαποστέλνονταν στην Τουρκία πεσκέσι. Αλλά δεν τα λογάριασε καλά, μια και οι Έλληνες έχουν γαλουχηθεί να θεωρούν τους Τούρκους καθάρματα. Καθάρματα οι άνθρωποι δεν είναι, αλλά δεν λες και την χώρα ασφαλή....
Είδε και απόειδε ο Μουζάλας έφτιαξε άλλες επιτροπές για να περνάνε την Τουρκία αφαλή. Τίποτα. Δεν ξέρω αν έφτιαξε και καμιά τρίτη φουρνιά γιατί έπαψα να το παρακολουθώ.
Ξεφτίλα λοιπόν. Αλλά στην πράξη οι πρόσφυγες δεν απελαύνονται μια και δεν υπάρχει κάποια ασφαλής χώρα που να τους δέχεται. Η ε.ε. που θα μπορούσε άνετα να μαζέψει καμιά δεκαριά εκατομμύρια κάνει την πάπια....
Και η μεγαλύτερη ξεφτίλα είναι ότι παρεμποδίζουμε ενεργά τους πρόσφυγες να ζητήσουν άσυλο, με επαναπροοθήσεις και με την βοήθεια του σουλτάνου από δίπλα.

Πάμε στο τέταρτο σημείο. Αφού είναι παράνομη η είσοδος γιατί να μην τους απελάσουμε. Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αν είναι πρόσφυγες και μπήκαν "παράνομα" στην χώρα θα πρέπει να τους απελάσεις σε ασφαλή χώρα που να δέχεται να τους δώσει άσυλο. Αλλιώς τους κρατάς.
Αλλά είναι παράνομη η είσοδος; Δεν έχεις να κάνεις με οικονομικούς μετανάστες, αλλά με μια ιδιαίτερα ευάλωτη κατηγορία ανθρώπων, πιθανά κυνηγημένους απο τον πόλεμο. Δεν αντιμετωπίζονται με διοικητικά μέτρα, όπως οι οικονομικοί μετανάστες, θα πρέπει να τους δικάσεις. Και φαντάζονται μερικοί ότι υπάρχει περίπτωση να θεωρηθεί η είσοδός τους παράνομη και όχι λόγο "αποχρώντα λόγου" που να δικαιολογεί την πράξη. Και άντε θα βρεις δικαστές να το περάσουν. Νομίζει κανείς ότι θα το καταποιεί και το δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων όταν με το καλό φτάσουν εκεί οι υποθέσεις ή θα τρέχουμε και δεν θα φτάνουμε.

Re: Πρόσφυγες

Posted: Fri Nov 02, 2018 6:41 pm
by nazi_st
http://www.refworld.org/docid/5acb33ad4.html
Legal Considerations regarding access to protection and a connection between the refugee and the third country in the context of return or transfer to safe third countries

Introduction
1. This paper aims to summarise UNHCR’s position, reflecting international law and practice, on access to protection and rights in the context of transfer to ‘first countries of asylum’ and ‘safe third countries’. It examines in particular the relevance of a connection between the refugee and the third country in the application of such concepts and the issue of access to and level of protection that needs to be guaranteed by the third country. The evolution of UNHCR’s position and the documents in which it has been expressed are set out in the references.
Νομικά θέματα σχετικά με την πρόσβαση στην προστασία και τη σύνδεση μεταξύ του πρόσφυγα και της τρίτης χώρας στο πλαίσιο της επιστροφής ή της μεταφοράς σε ασφαλείς τρίτες χώρες

Εισαγωγή
1. Το παρόν έγγραφο στοχεύει να συνοψίσει τη θέση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, η οποία αντικατοπτρίζει το διεθνές δίκαιο και την πρακτική, σχετικά με την πρόσβαση σε προστασία και δικαιώματα στο πλαίσιο της μεταφοράς σε «πρώτες χώρες ασύλου» και «ασφαλών τρίτων χωρών». Εξετάζει ειδικότερα τη σημασία μιας σύνδεσης μεταξύ του πρόσφυγα και της τρίτης χώρας στην εφαρμογή τέτοιων σχεδίων και το ζήτημα της πρόσβασης και του επιπέδου προστασίας που πρέπει να διασφαλίζεται από την τρίτη χώρα. Η εξέλιξη της θέσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και τα έγγραφα στα οποία έχει εκφραστεί αναφέρονται στις παραπομπές.
2. In line with general state practice and international law, ensuring refugee protection and access to human rights for individual refugees is the responsibility of the state where the refugees are, or which otherwise has jurisdiction over them. This reflects the primary responsibility for protection of the state in which a person arrives
and seeks international protection. At the same time, refugees do not have an unfettered right to choose their ‘asylum country’.1 Their intentions, however, ought to
be taken into account.2 Refugees may be returned or transferred to a state where they had found, could have found or, pursuant to a formal agreement, can find international protection. The 1951 Convention relating to the Status of Refugees and its 1967 Protocol do not prohibit such return or transfer. According to relevant conclusions of UNHCR’s Executive Committee, where refugees and asylum-seekers move in an irregular manner from a country where they have already found protection, they may be returned to that country. 3 Furthermore, according to relevant conclusions of UNHCR’s Executive Committee, where it appears that a person, before requesting
asylum, already has a connection or close links with another state, s/he may if it appears fair and reasonable be called upon first to request asylum from that state.4
2. Σύμφωνα με τη γενική κρατική πρακτική και το διεθνές δίκαιο, η εξασφάλιση της προστασίας των προσφύγων και της πρόσβασης στα ανθρώπινα δικαιώματα για τους μεμονωμένους πρόσφυγες είναι ευθύνη του κράτους στο οποίο βρίσκονται οι πρόσφυγες ή που άλλως είναι αρμόδιο για αυτά. Αυτό αντικατοπτρίζει την πρωταρχική ευθύνη για την προστασία του κράτους στο οποίο φθάνει ένα άτομο και επιδιώκει διεθνή προστασία. Ταυτόχρονα, οι πρόσφυγες δεν έχουν απεριόριστο δικαίωμα να επιλέξουν τη «χώρα ασύλου» τους.1 Οι προθέσεις τους, ωστόσο, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη. 2 Οι πρόσφυγες μπορούν να επιστραφούν ή να μεταφερθούν σε ένα κράτος όπου βρήκαν, θα μπορούσαν να βρουν ή, βάσει επίσημης συμφωνίας, να βρουν διεθνή προστασία. Η Σύμβαση του 1951 σχετικά με το καθεστώς των προσφύγων και το πρωτόκολλό του του 1967 δεν απαγορεύουν την επιστροφή ή τη μεταφορά. Σύμφωνα με τα σχετικά συμπεράσματα της Εκτελεστικής Επιτροπής της UNHCR, όπου οι πρόσφυγες και οι αιτούντες άσυλο κινούνται κατά παράτυπο τρόπο από μια χώρα στην οποία έχουν ήδη βρει προστασία, ενδέχεται να επιστρέψουν στη χώρα αυτή. 3 Επιπλέον, σύμφωνα με τα σχετικά συμπεράσματα της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), όπου φαίνεται ότι ένα άτομο, προτού ζητήσει το άσυλο έχει ήδη σχέση ή στενούς δεσμούς με άλλο κράτος, μπορεί, εάν είναι δίκαιο και εύλογο, να κληθεί πρώτα να ζητήσει άσυλο από αυτό το κράτος.4