freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Μήνυση στην Σώτη Τριανταφύλλου για ρατσιστικό λόγο

User avatar
caprica_st
Posts: 167
Joined: Sat Feb 15, 2014 9:06 pm

Μήνυση στην Σώτη Τριανταφύλλου για ρατσιστικό λόγο

Postby caprica_st » Thu Jul 13, 2017 3:47 pm

Η Σώτη Τριανταφύλλου ανάρτησε στο βήμα το ποιο κάτω κείμενο. Για αυτό το κείμενο ο Παναγιώτης Δημητράς, εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι και της Ένωσης Ουμανιστών Ελλάδας, της έκανε μήνυση. Και η αστυνομία την κάλεσε να δώσει εξηγήσεις.

Στο συγκεκριμένο θέμα, νομίζω ότι ο Δημητράς ήταν κάπως ακραίος, όμως δεν νομίζω ότι και η κ. Τριανταφύλλου ήταν ιδιαίτερα προσεκτική στις διατυπώσεις της.
Το στίγμα της ανθρωπότητας
Γιατί υπάρχει ανοχή στην καταπίεση των γυναικών στον μουσουλμανικό κόσμο;

Υπάρχει δυσκολία συνεννόησης εκεί που η μπούρκα συναντά τη μίνι φούστα. Το ζήτημα ανέκυψε στην επικαιρότητα λόγω της «καταιγίδας της Κολωνίας», δηλαδή μετά τις ομαδικές σεξουαλικές επιθέσεις μεταναστών σε Γερμανίδες το βράδυ της Πρωτοχρονιάς. Ας αφήσουμε τους αριθμούς και τα γεγονότα για να αντιμετωπίσουμε δύο διαφορετικά συστήματα συμβίωσης ανδρών και γυναικών, για να αντιμετωπίσουμε από τη μία τον δυτικό κόσμο και από την άλλη τον μουσουλμανικό. Δεν έχουμε δικαίωμα να πούμε ότι το ένα σύστημα είναι υποδεέστερο του άλλου. Αν το κάνουμε, θα κατηγορηθούμε για υπεροψία και ρατσισμό.

Και στα δύο συστήματα υπάρχουν ηθικοί κώδικες που καθορίζουν τη θέση της γυναίκας. Ο μουσουλμανικός κόσμος καταπιέζει τη γυναίκα με ανήκουστες πρακτικές. Ανήκουστες για τον δυτικό κόσμο. Για να εργαστεί μια γυναίκα πρέπει να πάρει άδεια από τον σύζυγο. Ο σύζυγος απολαμβάνει την πολυγυνία, ενώ οι γυναίκες οφείλουν να μοιραστούν τον άνδρα με όσες εκείνος κρίνει, έως τέσσερις. Η γυναίκα δεν έχει δικαίωμα να ταξιδέψει ή να κυκλοφορήσει στον δρόμο χωρίς άνδρα συγγενή. Υποχρεούται να καλύπτει το σώμα, ενίοτε και το πρόσωπο.

Αυτές τις πρακτικές καλούμαστε να τις σεβαστούμε ως κώδικες μιας διαφορετικής κοινωνίας. Δεν υπάρχει αντικειμενικό κριτήριο για να πούμε ότι μια πρακτική είναι λάθος εντός του συστήματος όπου εφαρμόζεται. Αλλωστε, ποιος θα κρίνει ένα σύστημα καλύτερα από το σύστημα αυτό καθαυτό; Αν αποδεχτούμε όλα αυτά τα ωραία και ανοιχτόμυαλα, οφείλουμε να δεχτούμε ως σωστές όλες τις πρακτικές που αναδείχτηκαν από όλα τα κοινωνικά συστήματα. Πάμε, λοιπόν, εκατό χρόνια πίσω και να πούμε ένα μεγάλο «μπράβο» στον δυτικό κόσμο, ο οποίος δεν προέβλεπε τη συμμετοχή των γυναικών στις εκλογές. Πάμε πίσω για να πούμε ένα «μπράβο» για την ελληνική θεσμοθετημένη πρακτική της προίκας. Πάμε πίσω για να πούμε ένα «μπράβο» στα δύο μισθολόγια και στις χαμηλότερες αμοιβές των γυναικών.

Αλλάζουμε πεδίο. Αποδεχτήκαμε, λοιπόν, ότι κάθε πολιτισμός κρίνεται μέσα από τους δικούς του κανόνες. Αρα ήταν πολύ σωστοί οι νόμοι του Δράκοντα στην αρχαία Αθήνα, οι νόμοι που επέτρεπαν τη δολοφονία σκλάβου από τον αφέντη. Η δουλεία με βάση τη σχετικότητα του πολιτισμού είναι μια αποδεκτή πρακτική. Κατόπιν να διαβάσουμε την «Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά». Ας μη γίνουμε υστερικοί με τις βαμβακοφυτείες, με το μαστίγωμα των μαύρων, ας μη φρίττουμε με τις απαγωγές και την εμπορία ανθρώπων από την Αφρική. Και αυτά ανθρώπινες πρακτικές είναι, οι οποίες προέκυψαν από έναν πολιτισμό, μια ορισμένη ιστορική στιγμή.

Οι Αθηναίοι του Περικλή και οι Νότιοι της Αμερικής είχαν πλείστα όσα επιχειρήματα για να αποδείξουν ότι η σκλαβιά είναι κοινωνική επιλογή. Μια επιλογή που αντιμετωπίζει ανθρώπους ως κατώτερους των άλλων λόγω της οικογενειακής καταγωγής ή λόγω χρώματος. Μια επιλογή που περιορίζει τις ελευθερίες και καταπατά αυτά που αποκαλούμε ανθρώπινα δικαιώματα. Στην περίπτωση που νιώσουμε την ανάγκη να καταδικάσουμε αυτές τις μορφές σκλαβιάς, θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί υπάρχει ανοχή στην καταπίεση των γυναικών στον μουσουλμανικό κόσμο. Ναι, είναι ένα άλλο σύστημα, ναι είναι σεβαστό στο σύνολο, με την Ιστορία, με τις γενικές αρχές, πλην όμως υπάρχει στρέβλωση. Η θέση των γυναικών στην ισλαμική κοινωνία είναι ολωσδιόλου ατιμωτική για την ανθρωπότητα.

Υπάρχει μια απαίτηση της πολιτικής ορθότητας να σεβόμαστε τον μουσουλμανικό κόσμο όπως είναι. Να σεβόμαστε δηλαδή την κοινωνία που γαλουχεί τον άνδρα ώστε να βλέπει ως ατιμασμένες όποιες γυναίκες δεν ακολουθούν τους προκαθορισμένους κανόνες. Να σεβόμαστε την κοινωνία που ανέχεται οι άνδρες να πασπατεύουν και να χουφτώνουν χάρη στη ρατσιστική γενίκευση «όλοι οι αλλοδαποί είναι καλοί». Οχι, λοιπόν, κανένας σεβασμός για καμία κοινωνία που προάγει και ενθαρρύνει την καταπίεση.
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=769665



User avatar
caprica_st
Posts: 167
Joined: Sat Feb 15, 2014 9:06 pm

Re: Μήνυση στην Σώτη Τριανταφύλλου για ρατσιστικό λόγο

Postby caprica_st » Thu Jul 13, 2017 4:02 pm

Είναι σωστό να κάνουμε κριτική στις πρακτικές των πιστών μιας θρησκείας. Σαφώς και είναι, αλλά θα πρέπει να το κάνουμε χωρίς να αποσιωπούμε σφάλματα, αλλά και χωρίς να ξεφεύγουμε σε υπερβολές ή μεροληπτική αντιμετώπιση.
Τότε κανείς δεν θα μπορεί να μας μηνύσει. Ακόμα και αν είναι "υπερ-ευαίσθητος".

Νομίζω λοιπόν ότι η κριτική προς μια θρησκεία θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τα ποιο κάτω τρία σημεία.
1. Να αφορά πλειοψηφική μερίδα του μουσουλμανικού κόσμου, και μάλιστα να μην εντοπίζεται σε ορισμένες περιοχές (θα πρέπει να το συναντάμε στην Γαλλία και την Τουρκία, όπως και στην Υεμένη).
2. Η κριτική να αφορά πρακτικές που συνδέονται άμεσα με την συγκεκριμένη θρησκεία, και δεν έχουμε λόγο να υποθέσουμε ότι συσχετίζονται με άλλα χαρακτηριστικά που έχει η θρησκευτική ομάδα αυτή (πχ. παραγωγικές δομές και τεχνολογικό επίπεδο).
3. Η κριτική να αφορά πρακτικές που χαρακτηρίζουν ειδικά αυτή την ομάδα. Αν συναντάμε τις ίδιες πρακτικές και σε άλλες ομάδες, που δεν ασπάζονται αυτή την θρησκεία, τότε πρέπει η κριτική να ξεκαθαρίζει πως το φαινόμενο είναι ευρύτερο και όχι ειδοποιό χαρακτηριστικό (πχ. γάμοι με ανήλικες ή κλειτοδιδεκτομή).

Εάν σεβόμαστε τα ποιο πάνω κανείς δεν μπορεί να μας μηνύσει για διακίνηση ρατσιστικών ιδεών ως προς το Ισλάμ.

Η Σ.Τ. λοιπόν αν και δεν ξέφυγε πολύ από συνήθη στερεότυπα για το Ισλάμ, κατέληξε σε κάποιες γενικεύσεις αδικαιολόγητες. Έτσι για παράδειγμα, δεν έχουμε κανένα λόγο να υποθέσουμε ότι η μουσουλμανική κοινωνία σαν σύνολο και όχι σαν ορισμένα άτομα, "ανέχεται οι άνδρες να πασπατεύουν και να χουφτώνουν"....

-----------

Με την ευκαιρία, και μια θύμηση από τα παλιά. Όταν τα ι.χ. σπάνιζαν, σχεδόν όλοι κυκλοφορούσαμε με λεωφορεία. Μερικές φορές, λίγες είναι αλήθεια, ακούγαμε εκεί μέσα και κάποιες κραυγές πόνου. Βλέπετε κάποιες κοπέλες το έπαιρναν πολύ βαριά το πασπάτεμα στον συνωστισμό, και ήταν οπλισμένες με καρφίτσες.... Πιο συχνά ακούγαμε ατάκες όπως, "αυτό το χέρι εδώ ποιανού είναι;" ή "πήρες δουλειά για το σπίτι".....



User avatar
caprica_st
Posts: 167
Joined: Sat Feb 15, 2014 9:06 pm

Re: Μήνυση στην Σώτη Τριανταφύλλου για ρατσιστικό λόγο

Postby caprica_st » Thu Jul 13, 2017 5:19 pm

Η Βίβλος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της χριστιανικής θρησκείας. Το ότι, (ευτυχώς,) δεν δίνουμε και πολύ σημασία σε αυτό, δεν οφείλεται στο ότι η θρησκεία μας το έχει εξοβελίσει, αλλά στο ότι οι οικονομικές, κοινωνικές, παραγωγικές, και τεχνολογικές συνθήκες στην δύση το έχουν καταστήσει παρωχημένο.

Εκεί όμως που η χριστιανική θρησκεία επικρατεί, με τις συνθήκες να είναι μεσαιωνικές, οι χριστιανοί δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους μουσουλμάνους. Και γάμοι με παιδάκια, και ξυράφι στα γενετικά όργανα των κοριτσιών, και δολοφονίες για του Χριστού την πίστη την αγία.

Οι συνθήκες στις περισσότερες χώρες που κυριαρχεί το Ισλάμ δεν επιτρέπουν σήμερα την ανάλογη εκλογίκευση της θρησκείας. Αντίθετα επιτρέπουν την κατά το δοκούν προσέγγιση των κειμένων, από άτομα που συχνά είναι περιορισμένης μόρφωσης και που περιορίζονται στην αναπαραγωγή μιας παράδοσης αντί στην κριτική αντιμετώπισή της. Αντίθετα στην δύση, η σχετική ελευθερία ανταλαγής απόψεων και η πρόσβαση σε νέες ιδέες έχει επιτρέψει μια ποιο ανθρωπιστική προσέγγιση του δόγματος (συνήθως, γιατί έχουμε και εδώ τραγελαφικά φαινόμενα, κάποτε ακραία). Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Όπου οι συνθήκες βελτιώνονται έχουμε και αλλαγές στις πρακτικές.




Return to “Κοινωνία”

cron