freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

μειώστε την κορτιζόλη και τις κατεκολαμίνες χωρίς φάρμακα

G.A.
Posts: 25
Joined: Mon Sep 01, 2014 8:31 pm
Contact:

μειώστε την κορτιζόλη και τις κατεκολαμίνες χωρίς φάρμακα

Postby G.A. » Mon Sep 01, 2014 8:44 pm

Πρώτα πρώτα τι είναι οι κορτιζόλη και οι κατεκολαμίνες. Σχετικά μπορείτε να βρήτε πληροφορίες:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE% ... E%BB%CE%B7
http://athenslab.gr/pdf.php?pdf=tests_a ... 1b0ab8.pdf

1. Ο διαλογισμός. Ο διαλογισμός βοηθά να μειωθεί σημαντικά η κορτιζόλη και η αρτηριακή πίεση. Αυτό έδειξε μια μελέτη σε άτομα που έκαναν διαλογισμό για έξι εβδομάδες. Παρομοίως, οι συμμετέχοντες σε άλλη μελέτη του πανεπιστημίου Μαχαρίσι, που διαλογίζονταν καθημερινά για τέσσερις μήνες μείωσαν την κορτιζόλη κατά μέσο όρο 20%.

2. Ακούστε μουσική. Η μουσική έχει ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλο, ειδικότερα όταν έχουμε στρες. Ομάδα επιστημόνων του πανεπιστημίου της Οσάκα στην Ιαπωνία έπαιξαν μουσική σε μία ομάδα ασθενών που θα υποβάλλονταν σε κωλονοσκόπηση και κατέγραψαν μείωση 65% στην κορτιζόλη σε σύγκριση με άλλη ομάδα ασθενών που δεν άκουσε μουσική.

3. Ο ύπνος μειώνει την κορτιζόλη. Φυσιολογικά η παραγωγή της κορτιζόλης μειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις τέσσερις το πρωί. Το να μένει κάποιος ξύπνιος μετά τα μεσάνυχτα διαταράσσει το φυσιολογικό μοτίβο έκκρισης και μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα της ορμόνης στον οργανισμό. Ποια είναι η διαφορά του να κοιμάται κανείς έξι αντί για οκτώ ώρες; 50% παραπάνω κορτιζόλη στο αίμα. Όταν μία ομάδα πιλότων κοιμήθηκε έξι ώρες ή λιγότερες για μία εβδομάδα ενώ βρίσκονταν σε υπηρεσία η κορτιζόλη στο σώμα τους αυξήθηκαν σημαντικά και παρέμειναν στην κατάσταση αυτή για δύο εικοσιτετράωρα, σύμφωνα με μελέτη του γερμανικού Ινστιτούτου Αεροδιαστιμικής Ιατρικής. Ο μεσημεριανός ή απογευματινός ύπνος μειώνει επίσης την κορτιζόλη σε όσους δεν καταφέρνουν να κοιμηθούν οκτώ ώρες το βράδυ.

4. Πιείτε τσάι. Ανακούφιση και ηρεμία δίνει το τσάι (πράσινο ή μαύρο) σε όσους το επιλέγουν. Εθελοντές που συμμετείχαν σε μελέτη ερευνητών του University College London (UCL) στους οποίους δόθηκε μία αποστολή που προκαλούσε στρες έδειξε ότι η κορτιζόλη στα άτομα που πίνουν τσάι συστηματικά ήταν μειωμένα κατά 45% σε σύγκριση με εκείνα που δεν έπιναν τσάι. Βέβαια, ξέρουμε ότι η καφεΐνη όντως αυξάνει την κορτιζόλη (το τσάι περιέχει καφεινη) αλλά αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να σας τρομάζει. Ίσως τα φυτοχημικά όπως οι πολυφαινόλες και τα φλαβονοειδή να ευθύνονται για την ηρεμιστική ιδιότητα που έχει το τσάι.

5. Βγείτε με έναν φίλο και γελάστε. Ένας καλός φίλος που σας κάνει να λύνεστε στα γέλια καταφέρνει περισσότερα από το σας κάνει να ξεχνάτε τα προβλήματά σας: Ρυθμίζει τα επίπεδα κορτιζόλης στον οργανισμό σας και μπορεί να τα ρίξει ακόμα και 50%. Το γέλιο είναι αρκετό για να κατεβάσει τα επίπεδα κορτιζόλης στα μισά, λέει μια μελέτη του πανεπιστημίου Loma Linda.

6. Το μασάζ μειώνει την κορτιζόλη. Το μασάζ ρίχνει κατά 30% τα επίπεδα κορτιζόλης σύμφωνα με μελέτες της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου του Μαιάμι. Εκτός από το να κρατά σε χαμηλά επίπεδα την κορτιζόλη, το μασάζ μειώνει το στρες προτρέποντας την παραγωγή ντοπαμίνης και σεροτονίνης – δύο ορμονών που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα.

7. Βάλτε στη ζωή σας την άσκηση. Αυτό εκ πρώτης όψεως φαίνεται περίεργο. Όλα τα είδη του στρες (φυσικό ή συναισθηματικό) δίνουν σήμα στον οργανισμό να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα. Η άσκηση είναι ένα είδος στρες που παράγει προσωρινά κορτιζόλη. Αλλά σύντομα η κορτιζόλη επανέρχεται στη φυσιολογική τιμή της μετά το τέλος της άσκησης. Η συστηματική άσκηση, χωρίς υπερβολικό τρόπο, τείνει να μειώνει τη σύνηθες ποσότητα της κορτιζόλης στο αίμα, ελαττώνοντας τα συμπτώματα του στρες.

Υπάρχουν πολλές πρακτικές συμβουλές για τη μείωση του χρόνιου στρες, που παράγει ψηλά επίπεδα κορτιζόλης :

1) Η Γιόγκα και ο διαλογισμός (προσευχή)
2) Η μουσικοθεραπεία
3) Η μέτρια άσκηση και το μασάζ
4) Ο επαρκής ύπνος
5) Η σωστή διατροφή
6) Η ψυχαγωγία
7) Επαφή με τη φύση και ζώα

Ο λόρδος Βύρωνας έλεγε ότι κάθε φορά που κάποιος μπορεί να γελά, θα πρέπει να το κάνει διότι όπως ισχυριζόταν το γέλιο είναι ένα προσιτό σε όλους, φτηνό φάρμακο. Ακόμη πολύ πριν η επιστήμη αποδείξει τις ευεργετικές για τον οργανισμό δράσεις του γέλιου, οι άνθρωποι είχαν καταλάβει ότι το καλό γέλιο και το χιούμορ προσφέρουν αναζωογόνηση και την πολυπόθητη ξεκούραση.
Επιστήμονες του πανεπιστήμιου της Καλιφόρνιας, μέτρησαν σε άνδρες εθελοντές τις ορμονικές αλλαγές στο αίμα όταν αυτοί περίμεναν από 3 μέρες πριν, να δουν ένα ευχάριστο γεγονός. Οι μετρήσεις έδειξαν ενδιαφέροντα στοιχεία:
1. Πτώση κατά 39% των επιπέδων της κορτιζόνης στο αίμα

2. Πτώση κατά 70% της αδρεναλίνης

3. Αύξηση κατά 27% της ενδορφίνης, η οποία είναι ορμόνη που παράγεται από τον οργανισμό, ανάλογη της μορφίνης και που κάνει το άτομο να νιώθει καλά

4. Αύξηση κατά 87% της αυξητικής ορμόνης. Η αυξητική ορμόνη έχει θετικές επιδράσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα που είναι το σύστημα άμυνας του οργανισμού.

Η μείωση των ορμονών του στρες συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης ελαττώνοντας έτσι τον κίνδυνο για καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.

Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις αξίες και τις προτεραιότητές μας και να δώσουμε στον εαυτό μας και στους κοντινούς μας ανθρώπους περισσότερο χρόνο. Συνεπώς η υιοθέτηση μιας θετικής στάσης ζωής, μας χαρίζει ποιότητα ζωής , μακροζωία και ισχυρές άμυνες απέναντι σε κάθε νόσο.
Η αλλαγή όμως νοοτροπίας και η αναθεώρηση των προτεραιοτήτων μας δεν είναι πάντα τόσο εύκολη, ειδικά όταν κουβαλάμε μεγάλα ψυχολογικά βάρη και ταυτόχρονα βρισκόμαστε στη δύνη μιας νόσου. Η σωστή ψυχοθεραπευτική βοήθεια μπορεί τότε να είναι καταλυτική για την επίτευξη του στόχου.
Ένα άλλο πολύ ισχυρό φάρμακο , που φύλαξα για το τέλος ενώ θα έπρεπε να αναφερθεί πρώτο, είναι φυσικά η Αγάπη που περιέχει τη συγχώρεση, την αποδοχή και αυτοαποδοχή, την αυθεντικότητα, την ευγνωμοσύνη και την αλληλεγγύη.
http://psycosynthesis.blogspot.gr/searc ... E%BB%CE%AE



Return to “Ψυχολογία-ψυχιατρική”

cron