freeforum.gr

δοκιμαστική λειτουργία - συμβουλές καλόδεχτες

Συμβουλές για χοντρούς.

User avatar
Άτομο_st
Posts: 53
Joined: Sat Sep 24, 2016 9:46 am

Συμβουλές για χοντρούς.

Postby Άτομο_st » Thu Jun 21, 2018 8:01 pm

Image
Αν είστε χοντρός/ή γνωρίζεται ότι η απώλεια βάρους είναι πολύ δύσκολη. Εκτός από την κακή συνήθεια να τρώτε το καταπέτασμα και την καθιστική σας ζωή, είναι πολύ πιθανό ότι έχετε γενετική προδιάθεση στο πάχος.
Το να έχετε γενετική προδιάθεση δυστυχώς δεν αποτελεί δικαιολογία, και κυρίως δεν αποτελεί δικαιολογία που θα αποδεχθεί κάποιος που δεν είναι στην κατάστασή σας. Η γενετική προδιάθεση αποτελεί αιτία για να προσπαθήσετε πολύ πολύ περισσότερο. Άλλωστε η προσπάθειά σας δεν είναι για χάρη των άλλων, αλλά για χάρη του εαυτού σας.
Οι άλλοι, ότι και να κάνετε σαν χοντρός/ή (στο μέλλον θα χρησιμοποιώ μόνο το αρσενικό γένος για ευκολία) θα σας αντιμετωπίσουν επικριτικά και αν έχετε ψυχικά χαρίσματα, σίγουρα θα προτιμούσαν να τα βρουν σε καλύτερο περιτύλιγμα. Και δυστυχώς για σας το καλύτερο περιτύλιγμα είναι συνηθισμένο...

Αλλά ακόμα και αν δεν μπορείτε να αδυνατίσετε, δεν πρέπει να σταματάτε τις προσπάθειες, και κυρίως ΠΡΕΠΕΙ να παλεύετε να μην βαρύνετε περισσότερο και να μην έχετε επί πλέον προβλήματα υγείας. Ακόμα και η συντήρηση θέλει προσπάθεια.

Σε αυτό το νήμα θα προσπαθήσω να δώσω μερικές συμβουλές, που ελπίζω να σας βοηθήσουν να καθυστερήσετε την αύξηση του βάρους σας και την επιδείνωση της υγείας σας ή και να τα βελτιώσετε.



User avatar
Άτομο_st
Posts: 53
Joined: Sat Sep 24, 2016 9:46 am

Re: Συμβουλές για χοντρούς.

Postby Άτομο_st » Thu Jun 21, 2018 8:07 pm

Διατροφή.
Δεν θα αναφερθώ σε δίετες αδυνατίσματος, άλλωστε αυτές θα τις έχετε δοκιμάσει και ξέρετε τα προβλήματά τους. Θα δώσω μερικές γενικές οδηγίες που μπορεί να βοηθήσουν σε καλύτερη ποιότητα ζωής.

Αύξηση της ποσότητας νερού που καταναλώνετε. Ξέρω ότι είναι σπαστικό να πίνετε νερό όταν δεν διψάτε. Αλλά το χρειάζεστε και το ξέρετε. Δυστυχώς τα έτοιμα προϊόντα, όπως κόκα κόλα και διάφορα εξωτικά που θα βρείτε στην αγορά, ή και οι πορτοκαλάδες, λεμονάδες, δεν βοηθούν, αντίθετα επιδεινώνουν την κατάσταση, μια και ανοίγουν την όρεξη. Θα πρέπει να πάτε σε σπιτικές λύσεις, κάτι που ξέρω ότι δεν είναι πάντα εύκολο. Ως προς τον καφέ, δυστυχώς η εγρήγορση που φέρνει συνοδεύεται με επιτάχυνση της χώνεψης και συχνά δημιουργία αίσθησης πείνας. Το τσάι είναι ίσως η ευκολότερη λύση, αν και χονευτικό δεν δημιουργεί την ίδια αίσθηση πείνας με τον καφέ, είναι αρκετά διεγερτικό χωρίς υπερβολές και πίνεται σε μεγάλες ποσότητες ζεστό ή κρύο, με λίγο λεμόνι και ζάχαρη ή μέλι ή στέβια. Μην ονειρεύεστε ότι μπορείτε να αποφύγετε την ζάχαρη εξ ολοκλήρου. Άλλωστε οι περισσότεροι χοντροί νομίζω ότι ρέπουν προς αλμυρές γεύσεις παρά προς γλυκά.
Κάτι που μας διαφεύγει συχνά είναι πως ο οργανισμός νιώθοντας την ανάγκη για πρόσληψη νερού, θα το αναζητήσει σε ποιο εύγευστη μορφή αν δεν του το δώσουμε στην απλή. Και μια και όλα τα φαγητά έχουν κάποια ποσότητα νερού....

Ινώδεις τροφές. Οι ινώδεις τροφές αποτρέπουν την δυσκοιλιότητα και αρκετές δημιουργούν ευκολότερα αίσθημα κορεσμού. Η δυσκοιλιότητα συνδέεται με αυξημένη απορρόφηση θερμίδων, κακή διάθεση, μειωμένη σωματική και σεξουαλική δραστηριότητα. Έτσι προτιμάμε τα μακαρόνια και το ψωμί ολικής άλεσης και το αναποφλοίωτο ρύζι. Αν τα συνηθίσετε, θα δείτε ότι μπορεί να είναι ποιο εύγευστα. Δυστυχώς είναι συνήθως και ποιο ακριβά. Ειδικά το ψωμί, ένα ψωμί ολικής που να τρώγεται είναι αρκετά ακριβότερο. Κυρίως όμως μας ενδιαφέρουν οι σαλάτες και μετά τα φρούτα. Οι σαλάτες περιέχουν ίνες και γεμίζουν το στομάχι χωρίς πολλές θερμίδες.

Λίπη. Το ότι πρέπει να αποφεύγουμε κατά το δυνατό τα καμένα λίπη και τα τηγανιτά το γνωρίζετε. Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε λάδι μετά το ψήσιμο.

Επίσης είναι καλύτερα το αλατοπίπερο να μπαίνει μετά. Ξέρω ότι χάνει κάτι το φαγητό από γεύση, αλλά η γεύση του καρυκεύματος έτσι είναι ποιο εμφανής και ανοίγει λιγότερο την όρεξη.

Μην παλεύετε να μηδενίσετε τους υδατάνθρακες και τα λίπη στην τροφή σας. Αν δεν είσαστε πολύ προσεκτικοί και αποφασιστικοί σε βάθος χρόνου θα την πατήσετε (και αν ήσασταν δεν θα ήσασταν χοντροί). Ο οργανισμός, θα τα αναζητήσει και θα τα υπερ-αναπληρώσει σε κάποια στιγμή αδυναμίας.

Πρωτεΐνη. Οι πρωτεϊνικές δίαιτες είναι πάντα της μόδας. Δυστυχώς η λύση για τον χοντρό είναι η αλλαγή τρόπου διατροφής και ζωής και όχι η δίαιτα. Ειδικά οι σπέσιαλ τροφές που προωθούν κάποιοι διαιτολόγοι, έχω πολλές αμφιβολίες αν βοηθούν τον χοντρό η κάποιου άλλου την τσέπη. Για λόγους υγείας οι χοντροί θα πρέπει να αποφεύγουν τροφές με μεγάλα ποσοστά "πουρινών", μια και το υπερβολικό πάχος είναι σημαντικός παράγοντας εμφάνισης της ουρικής αρθρίτιδας κοινώς ποδάγρα. Και πιστέψτε με, δεν θέλετε να σας τύχει ποδάγρα.
Με μια αναζήτηση θα βρείτε ποιες τροφές περιέχουν πολλές πουρίνες. Μεταξύ αυτών είναι και οι βασικές πηγές πρωτεΐνης του δυτικού κόσμου. Τα κόκκινα κρέατα.
Ιδανικά θα βοηθούσε μια χορτοφαγική ή vegan διατροφή. Όμως προσοχή, θα πρέπει να ενημερωθείτε σχετικά πριν στραφείτε σε μια τέτοια διατροφή. Ως προς την πρωτεΐνη οι χορτοφαγικές τροφές είναι συχνά φτωχές σε πρωτεΐνη. Ακόμα και μακροχρόνια χορτοφάγοι μπορεί να αμελούν την επαρκή πρόσληψη πρωτεΐνης.
Καθώς χρειάζεστε πρωτεΐνη στην διατροφή σας, αν δεν την βρίσκετε σε επάρκεια στις συνηθισμένες τροφές σας, θα την αναζητήσετε αυξάνοντας ποσότητες. Οπότε θα πρέπει να εντάξετε στην τροφή σας κάποιες φυτικές τροφές με μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης.
Για όποιον δεν είναι αποφασισμένος για μια τόσο ριζική αλλαγή διατροφής, μια καλή λύση είναι η στροφή σε μια μεσογειακή διατροφή.

Αλκοόλ. Αποφεύγουμε τις μπύρες, ή τουλάχιστον τις πίνουμε με μέτρο, μια και έχουν αρκετές πουρίνες. Τα βαριά ποτά, έχουν το κακό να μην φτουράνε στο ποτήρι μας. Νομίζω ότι η καλύτερη επιλογή είναι το κρασί.




Return to “Υγεία”

cron